Primarul Brasovului: “Legea biciclistilor, o initiativa laudabila”

Drepturile si obligatiile biciclistilor, cat si relatia dintre biciclisti si ceilalti participanti la trafic trebuie sa se inscrie in normele Codului Rutier, deoarece “biciclistii sunt colegi de trafic cu automobilistii”, a declarat, pentru Green Report, primarul municipiului Brasov, George Scripcaru.

George Scripcaru si-a exprimat aceasta parere, dupa ce a citit Proiectul de lege, propus de Asociatia Green Revolution, care prevede reglementarea  drepturilor si obligatiilor biciclistilor, standardele si tipurile de cai de circulatie pentru biciclete, relatia dintre biciclisti si ceilalti participanti la trafic.

“Pistele de biciclete trebuie inscrise in norme”

Initiativa Green Revolution este laudabila si sunt de acord ca anumite aspecte ale Codului Rutier trebuie adaptate noilor situatii de trafic, respectiv cresterea numarului de participanti la trafic, cat si cresterea numarului de biciclisti. Standardele si tipurile de cai de circulatie pentru biciclete trebuie sa se inscrie si ele in norme generale, bine documentate si valabile la nivel national, insa standardele trebuie sa fie suficient de permisive, incat administratiile locale sa aleaga cele mai potrivite solutii pentru specificul fiecarei localitati”, a declarat, in exclusivitate, pentru Green Report, primarul Brasovului.

“Ciclistii sunt colegi de trafic cu automobilistii ”

George Scripcaru considera ca mersul pe bicicleta este una din variantele optime de transport in municipiul Brasov. Sprijina orice initiativa care incurajeaza acest tip de transport si-si doreste ca, in trafic, biciclistii sa fie respectati de automobilisti, iar, pe trotuar, pietonii sa respecte pistele.

Ar fi ideal sa avem cat mai multi kilometri de piste pentru biciclisti si, tocmai de aceea, printre prioritatile municipalitatii se numara si crearea de noi piste speciale pentru biciclete. Pe de alta parte, insa, este foarte greu ca un oras ca Brasovul, care are strazi destul de inguste, sa solutioneze si traficul in crestere, si nevoia de locuri de parcare, si cea a traficului pietonal, si cea a pistelor de biciclete. In acelasi timp, sper in continuare ca si cei care conduc masini vor tine cont de faptul ca biciclistii sunt colegi de trafic cu ei, si pietonii nu vor utiliza pistele de biciclete pe post de trotuar”, a mai spus Scripcaru.

“Pistele noi, cea mai mare facilitate pentru ciclisti”

Prima pista pentru biciclisti a fost construita in Brasov in anul 2007, cu titlu demonstrativ,  odata cu aprobarea amenajarii  ei pe un fost traseu de tramvai. Acum  sunt amenajate piste pentru biciclisti in 12 zone ale orasului, cu o lungime totala de aproximativ 20 kilometri, inclusiv sensul dublu de circulatie.

Primarul Brasovului considera ca facilitatea cea mai importanta acordata biciclistilor este amenajarea de noi trasee dedicate lor, atat de-a lungul arterelor din oras, cat si in zone special amenajate.

As aminti  skate-park-ul din Centrul Civic, reamenajat in 2010 si apoi in 2012, prin parteneriate cu firme private, acesta fiind si primul loc special amenajat pentru amatorii de role sau biciclism acrobatic. Skaterii, rolerii si bikerii au acum  la dispozitie o rampa de rulare inchisa, un element cu patru rampe de rulare, un sfert de rampa de rulare simpla si una cu doua niveluri, patru rampe arcuite pentru sarituri si doua grinzi metalice, una dreapta si cealalta curbata. Investitia, facuta in 2012, s-a ridicat la peste 220.000 de lei fara TVA”, explica Scripcaru.

Brasovul, partener “Student O’Bike” si “I’Velo”

Incepand din 2010, Municipiul Brasovul este unul dintre orasele partenere in care se desfasoara programul „Student O’Bike“, dedicat studentilor. Studentii pot utiliza gratuit, pentru o zi intreaga, biciclete aflate in centrele de inchiriere din Piata Sfatului si campusul studentesc Memorandului, in schimbul legitimarii cu cartea de identitate si carnetul de student. Din 2011, „Student O’Bike“ a fost completat cu programul „I’Velo“, desfasurat in parteneriat cu Raiffeisen Bank si Asociatia Green Revolution”, a subliniat Scripcaru.

In plus, Primaria Municipiului Brasov a elaborat inca de anul trecut documentatia necesara unei licitatii privind proiectarea retelei de piste de biciclete care sa lege principalele cartiere ale Brasovului. Viitoarele piste vor lega zonele in care se afla institutii publice si piete, cu trasee montane sau zone de agrement, ele urmand sa fie amenajate, in principal, pe partea carosabila.

Avem nevoie de Legea biciclistilor!

Asociatia Green Revolution, cu sprijinul Ecopolis, Portocala Mecanica, Freerider, Prima evadare, Clubul Nomad Multisport, SkirtBike, DirtBike, Cycling Romania, Clubul de Cicloturism “Napoca”, Federatia Biciclistilor din Romania, Biciclop si Asociatia Komunitas, Atelierele Pegas, Asociatia Biciclistilor Amatori din Arad, unDAverde si CarpatBike, propune realizarea unui proiect de lege care sa reglementeze drepturile si obligatiile biciclistilor, standardele si tipurile de cai de circulatie pentru biciclete, relatia dintre biciclisti si ceilalti participanti la trafic.

Consideram ca biciclistii trebuie sa fie participanti cu drepturi depline in traficul rutier urban, nu vrem ca biciclistii sa fie doar tolerati. Existenta unei Legi a Biciclistilor va dovedi ca in ochii autoritatilor, cetatenii sunt egali indiferent daca merg cu o bicicleta de 100 de euro sau cu o masina de 20.000 de euro. Nu in ultimul rand, incurajarea transportului pe bicicleta inseamna decongestionarea traficului, cresterea calitatii aerului, reducerea poluarii si o populatie mai sanatoasa si fericita”, considera Raluca Fiser, presedintele Asociatiei Green Revolution.

Un prim pas in vederea elaborarii proiectului de lege este dezbaterea publica a “Documentatiei-Cadru pentru Realizarea Cailor de Circulatie pentru Biciclete in Municipiul Bucuresti”, documentatie propusa de Asociatia Green Revolution.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri