O Lege a biciclistilor, reglementata la nivel national, cu amendamente, pentru cazurile speciale, din partea autoritatilor locale, este binevenita, au declarat, pentru Green Report, reprezentantii Primariei Constanta.
Edilii Constantei si-a exprimat aceasta parere, dupa ce au citit Proiectul de lege, propus de Asociatia Green Revolution, care prevede reglementarea drepturilor si obligatiilor biciclistilor, standardele si tipurile de cai de circulatie pentru biciclete, relatia dintre biciclisti si ceilalti participanti la trafic.
Consideram ca o astfel de lege este bine a se reglementa la nivel national, autoritatile locale putand aduce amendamente pentru cazurile speciale. Mai ales ca, in Constanta, se afla, in diferite stadii de implementare, proiecte pentru biciclisti. Primaria Municipiului Constanta a achizitionat, in 2012, Studiului de fezabilitate aferent proiectului, Realizarea unei piste pentru biciclisti pe amplasament nou, cu o singura banda, urmand sa aplice pentru realizarea acestui obiectiv, in momentul deschiderii unor linii de finantare”, au explicat, pentru Green Report, reprezentantii Primariei Constanta.
“Promenada Turistica Mamaia” include 7 kilometri de piste
Printre proiectele destinate biciclistilor sau turistilor din Constanta, se mai numara si Promenada Turistica Mamaia, in cadrul careia se vor realiza 7 kilometri de piste pentru ciclism.
In plus, autoritatile locale vor sa imbunatateasca accesul intre municipiul Constanta si platforma industriala Navodari, prin largirea si modernizarea bulaverdului Mamaia-Navodari, proiect prin care, pe toata lungimea traseului , de circa 6.269 km, va fi realizata si o pista pentru biciclisti.
Colaborare “by bike”, intre Balcic si Constanta
Un alt proiect, “Black Sea Bike -Diversification of the tourism services in Constanta – Balcic cross border region by bike- BSB”, se afla in faza precontractuala, iar, in perioada imediat urmǎtoare, se va semna contractul de finantare.
Proiectul este un parteneriat intre Primaria Municipiului Constanta si Primaria Balcic , si consta in amenajarea a 24 platforme pe care vor fi instalate 390 biciclete, in Constanta si in Mamaia, si inca 6 platforme, cu 100 de biciclete, in orasul Balcic”, mai spun edilii Constantei.
Avem nevoie de Legea biciclistilor!
Asociatia Green Revolution, cu sprijinul Ecopolis, Portocala Mecanica, Freerider, Prima evadare, Clubul Nomad Multisport, SkirtBike, DirtBike, Cycling Romania, Clubul de Cicloturism “Napoca”, Federatia Biciclistilor din Romania, Biciclop si Asociatia Komunitas, Atelierele Pegas, Asociatia Biciclistilor Amatori din Arad, unDAverde si CarpatBike, propune realizarea unui proiect de lege care sa reglementeze drepturile si obligatiile biciclistilor, standardele si tipurile de cai de circulatie pentru biciclete, relatia dintre biciclisti si ceilalti participanti la trafic.
Consideram ca biciclistii trebuie sa fie participanti cu drepturi depline in traficul rutier urban, nu vrem ca biciclistii sa fie doar tolerati. Existenta unei Legi a Biciclistilor va dovedi ca in ochii autoritatilor, cetatenii sunt egali indiferent daca merg cu o bicicleta de 100 de euro sau cu o masina de 20.000 de euro. Nu in ultimul rand, incurajarea transportului pe bicicleta inseamna decongestionarea traficului, cresterea calitatii aerului, reducerea poluarii si o populatie mai sanatoasa si fericita”, considera Raluca Fiser, presedintele Asociatiei Green Revolution.
Un prim pas in vederea elaborarii proiectului de lege este dezbaterea publica a “Documentatiei-Cadru pentru Realizarea Cailor de Circulatie pentru Biciclete in Municipiul Bucuresti”, documentatie propusa de Asociatia Green Revolution.