După scandalul Dieselgate din 2015, Volkswagen are din nou probleme cu autorităţile europene în ceea ce priveşte emisiile de CO2. Grupul german a anunţat luni că se confruntă cu o posibilă amendă de peste 100 de milioane de euro pentru că a ratat obiectivul Uniunii Europene din 2020 pentru emisiile de CO2 autovehiculelor cu motorizare diesel.
Grupul Volkswagen, care include mărcile VW, Audi, Porsche și Skoda, a redus emisiile medii de CO2 la noile sale mașini vândute în UE anul trecut cu aproximativ 20% până la 99,8 grame pe km, dar aceasta a fost cu aproximativ 0,5 g / km peste obiectivul său.
„Am ratat de puțin ținta de reducere a emisiilor de CO2 ale flotei pentru 2020, și din cauza pandemiei de COVID-19”, a declarat CEO-ul Herbert Diess.
Acesta a adăugat că este încrezătpr că în acest an obiectivul va fi atins, deoarece principalele mărci ale companiei vor scoate noi modele electrice.
Marca de bază VW Group și Audi și-au îndeplinit obiectivele, în mare parte datorită lansărilor modelelor electrice VW ID3 și Audi e-tron.
Compania nu a menționat dacă mărcile sale Porsche, Seat și Skoda și-au îndeplinit obiectivele de emisii.
Acesta a spus că emisiile Bentley și Lamborghini sunt măsurate individual și nu sunt incluse în cifra de grup de 99,8 g / km.
Constructorul auto reduce numărul de automobile cu motoare cu combustie pe care le produce și reorganizează mai multe fabrici pentru a construi vehicule electrice, în efortul de a ține pasul cu producătorul de mașini electrice Tesla.
Potrivit lui Diess, obiectivele mai stricte ale UE privind emisiile îi vor obliga să crească proporția de vehicule hibride și electrice în vânzările europene de autoturisme la 60% până în 2030, față de obiectivul anterior de 40%.
Factorii de decizie europeni s-au limitat la emisiile de eșapament, forțând producătorii de automobile să stimuleze dezvoltarea tehnologiei cu emisii reduse sau să se confrunte cu o penalizare de 95 de euro pe gram de CO2 în exces pe care îl emit.
Grupul Volkswagen a recunoscut în 2015 că a falsificat emisiile la motoarele diesel, un scandal care a costat mai mult de 30 de miliarde de euro în amenzi de reglementare și repararea vehiculelor, în special în SUA.
Citeşte şi: