Poluarea din China duce la inverzirea sectorului auto

Nivelul accentuat al poluarii determina guvernul chinez sa investeasca in inverzirea sectorului auto, a doua cea mai mare piata din lume, informeaza Forbes. Anul trecut vanzarile au crescut cu 22% ajungand la 8.8 milioane de unitati in 2007.

Sarcina autoritatilor din Beijing este insa ingreunata de cresterea zilnica cu 1.000 a numarului de masini din capitala chineza. Si importurile de petrol au crescut cu12.3% in 2007.

Guvernul chinez a investit miliarde de dolari in producatorii auto locali ca Chery si Changan pentru dezvoltarea masinilor hibrid.

Ministrul chinez al Stiintei si Tehnologiei este principalul sustinator al industriei verzi. Wan Gang a lucrat pentru Audi in Germania timp de 15 ani inainte de a consilia companiile chineze privind reducerea emisiilor.

Compania Changan a inceput productia primului hibrid de masa in decembrie 2007, iar vehiculul care consuma cu 20% mai putin combustibil fata de masinile normale, va aparea in cel mai scurt timp pe piata.
Chery va furniza 50 de masini hibride pentru Olimpiada de la Beijing din august si va intra cu ele pe piata inainte de sfarsitul anului.

Chinezii nu par insa a fi foarte receptivi in fata noilor modele. Doar 414 modele Toyota Prius au fost vandute in China anul trecut, unul dintre principalele obstacole fiind pretul ridicat. Pretul acestui vehicul a scazut in prezent la 36.500 de dolari, dar ramane in continuare peste media modelelor Toyota.

In acelasi timp, vanzarile de masini de teren au crescut cu 40% in China, anul trecut, din cauza politicilor guvernamentale care au mentinut un pret artificial scazut al benzinei.

Producatorii chinezi spera ca guvernul sa favorizeze cresterea cererii de vehicule hibrid prin reducerea taxelor. Un alt factor va fi cu siguranta cresterea pretului la benzina pe fondul cresterii pretului petrolului la nivel international.

spot_img

Ultimele știri