Poliția Română își modernizează flota cu SUV-uri hibride

Poliția Română își modernizează flota cu autoturisme hibride. Noile modele Dacia Duster 3 inscripționate cu însemnele poliției au fost observate în trafic, transportate pe platforme de mari dimensiuni către unitățile din țară.

Poliția Română își va îmbunătăți flota auto cu cea mai recentă versiune a Daciei Duster, ajunsă la a treia generație și dotată cu motorizări hibride.

Noua generație de Dacia Duster vine echipată cu patru variante de motorizare, printre care se numără modelul 1.6 HYBRID 140, o soluție tehnologică ce îmbină motorul pe benzină cu un sistem electric pentru a reduce emisiile de CO₂ și consumul de combustibil.

Pentru intervențiile în teren accidentat sau în condiții meteorologice dificile, ar fi fost incluse vehicule cu tracțiune integrală 4×4, o caracteristică esențială pentru misiunile care necesită deplasări rapide și sigure în zone mai greu accesibile.

Costurile unui vehicul adaptat pentru activitățile poliției

Deși prețul de bază al unui Duster 3 pornește de la aproximativ 19.000 de euro, costurile vehiculelor achiziționate de Poliția Română sunt mult mai ridicate din cauza dotărilor specifice.

Autospecialele sunt echipate cu sisteme avansate de semnalizare luminoasă și acustică, tehnologii de comunicații și vopsea personalizată, care transformă SUV-urile standard în instrumente eficiente pentru activitățile operative.

În 2023, Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) a achiziționat un lot de 400 de Duster-uri cu un cost total de aproximativ 16 milioane de euro, echivalentul unui preț mediu de 22.500 de euro per vehicul, cu motorizări și tracțiuni diferite.

Anul acesta, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a propus un proiect de Ordonanță de Urgență prin care solicita derogare de la prevederile Ordonanței Austerității pentru achiziția de vehicule necesare instituției.

Conform unui document publicat pe site-ul Secretariatului General al Guvernului, proiectul prevede alocarea unui buget de până la 200 de milioane de lei, ce urmează să fie utilizat până la finalul anului 2024.

Vehiculele vizate de această derogare includ autoutilitare, autoturisme, autocamioane, autobuze și motociclete, conform cererii formulate de MAI.

Fondurile pentru achiziția vehiculelor vor fi asigurate din veniturile generate de Direcția Permise și Înmatriculări, în special din producția și valorificarea plăcilor de înmatriculare cu fond reflectorizant.

Vehiculele achiziționate vor fi distribuite către toate direcțiile subordonate Ministerului Afacerilor Interne, sprijinind activitățile operative și administrative ale acestora.

MAI a subliniat, în motivarea Ordonanței de Urgență, starea avansată de uzură a parcului auto al instituției: 30% din vehiculele pe care le deține au parcurs deja peste 100.000 de kilometri, 39,3% au o vechime cuprinsă între 5 și 10 ani, iar 22,6% depășesc 10 ani vechime.

Primele apariții oficiale ale SUV-ului electric de 1 Decembrie?

Este posibil ca noile vehicule să fie prezentate public în cadrul paradei organizate de Ziua Națională a României, pe 1 Decembrie, în București.

Aceasta ar reprezenta o oportunitate de a evidenția investiția în modernizarea instituțiilor publice și în adoptarea unor soluții tehnologice performante.

Achiziționarea modelelor hibride reprezintă un pas semnificativ în direcția unei politici mai sustenabile.

Având în vedere că Uniunea Europeană promovează tranziția către transportul cu emisii reduse, această decizie aliniază Poliția Română cu obiectivele de decarbonizare a transportului public, contribuind astfel la protecția mediului și la îmbunătățirea eficienței energetice.

Ministerul Afacerilor Interne ar putea recurge la Programul Rabla pentru a finanța parțial noile achiziții, contribuind astfel la reducerea costurilor totale.

Prin accesarea acestui program, instituția ar putea beneficia de subvenții pentru vehicule mai eficiente din punct de vedere energetic, ceea ce ar facilita modernizarea flotei auto într-un mod economic și sustenabil.

Într-o perioadă în care presiunile privind reducerea emisiilor și optimizarea costurilor sunt tot mai mari, acest pas subliniază importanța adaptării la cerințele contemporane.

Timpul de răspuns al poliției la un apel 112 a fost, în medie, de aproximativ 26 de minute, potrivit Ministerului.

Poliția își propune ca până la sfârșitul anului 2024 să reducă timpul de răspuns la 15 minute, ca parte a strategiei de dezvoltare a domeniului afacerilor interne, iar modernizarea dotărilor, inclusiv prin achiziționarea de vehicule cu motor electric sau hibrid va contribui la realizarea acestei ținte.

Anul acesta, guvernul Japoniei a pus la dispoziție 18 autovechicule Ford Kuga cu motorizare hibridă pentru modernizarea serviciilor oferite de Poliția Română, cu scopul de a crește siguranța comunităților din țară și de a asigura intervenția rapidă.

Cele 18 autovehicule au făcut parte dintr-un pachet de dotări în valoare de 870.000 de dolari, fonduri susținute prin intermediul Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare [PNUD, n.red.].

Mai multe municipalități din țară au ales să doteze flotele Poliției Locale cu autospeciale electrice sau hibride încă din 2018. Printre acestea, regăsim București, Cluj, Craiova și Alba Iulia.

În vara acestui an, guvernul a inclus în Ordonanța de Urgență privind modificările la sistemul e-TVA o prevedere care permite instituțiilor publice și autorităților să achiziționeze autoturisme cu motorizare hibridă din bugetele proprii, la un preț de maximum 27.000 de euro (TVA inclus).

Vezi aici OUG-ul.

Am cerut Ministerului de Interne mai multe informații cu privire la achiziția autospecialelor cu motorizare hibridă, precum și informații despre numărul lor, darea în folosință și alte aspecte de interes public, dar până la publicarea acestui articol, nu am primit un răspuns.

 

Articolul este în curs de actualizare.

#politiaromana #transportsustenabil #autospecialehibride #SUVhibrid #susteanbilitate #modernizareflota #reducereaemisiilor #greenenergy #policecar #hybridvehicles

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri