Gardianul: Romanii au cumparat doar 7.200 de masini in etapa a doua a programului «Rabla»

Etapa a II-a a programului «Rabla», care se va incheia la sfarsitul lunii, va avea rezultate mult mai slabe decat prima etapa. In ciuda numarului mare de note de acceptare, masinile achizitionate in intervalul 1 iunie – 18 august prin program au fost doar de 7.227, potrivit datelor Administratiei Fondului de Mediu (AFM). Potrivit NewsIn, numai pana la inceputul lunii august, fusesera oferite peste 13.000 de note de acceptare in program.

“S-au semnat note de acceptare, dar romanii n-au reusit sa-si achizitioneze masinile din lipsa de finantare, pentru ca bancile nu le-au dat credite in intervalul necesar”, ne-au declarat reprezentanti ai AFM. Totodata, acestia ne-au precizat ca in topul vanzarilor s-a situat producatorul autohton, Automobile Dacia, care a vandut 4.895 de autoturisme, urmat de Renault-Nissan cu 526 de unitati.

In cadrul primei etape, care s-a derulat in perioada 20 martie – 29 mai 2009, au fost inlocuite 11.543 de autoturisme vechi. Pe de alta parte, a treia etapa a programului, care se va derula de la 1 septembrie pana pe 11 decembrie, are alocate 38 milioane de lei (aferente inlocuirii a 10.000 de masini), dar suma poate fi ajustata in functie de alocarile din adoua etapa.

Bugetul de 3 miliarde dolari pentru «Rabla» americana, epuizat intr-o luna

Guvernul SUA a anuntat ca va suspenda luni programul "Bani pentru Rable", intrucat bugetul de 3 miliarde de dolari alocat masurii de stimulare a vanzarilor pe piata auto a fost epuizat la numai o luna de la lansarea initiativei. Autoritatile americane au oferit, de la 24 iulie, o subventie de 4.500 de dolari fiecarui american care a achizitionat un autoturism nou, economic, casand unul vechi.

Programul se va incheia luni, 24 august, la 20:00, ora Washingtonului, iar orice client care doreste o prima de casare trebuie sa depuna dosarul si cererea de a fi admis in program pana la acest termen, noteaza Reuters, potrivit Mediafax.

Masura a oferit un sprijin substantial industriei auto americane, afectata sever de recesiune si de criza financiara, si este una dintre cele mai populare initiative ale administratiei Obama. In ultimele saptamani, atat Ford Motor, cat si General Motors (GM), cei mai mari constructori de automobile din SUA, au majorat tintele de productie, iar GM a chemat angajatii la ore suplimentare pentru a face fata cererii.

Cu toate acestea, natura temporara a programului ridica intrebari in ceea ce priveste perspectivele pietei auto in urmatoarele luni, fiind asteptate scaderi puternice ale vanzarilor.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri