Cei 160 de voluntari ai asociatiei Asociatia Tasuleasa Social vor amenaja, in iunie, un traseu turistic care va porni din centrul localitatii Dorna-Candrenilor si va ajunge pana la Rezervatia 12 Apostoli, in urma unui training de patru luni.
Proiectul face parte dintr-un nou program al asociatiei, intitulat Pasaportul Verde, sustinut de Coca-Cola si de Ministerul Mediului si Parcul National Calimani.
Voluntarii, din Dorna-Candrenilor, vor urma cursuri de comunicare si vor invata despre resursele naturale din aceasta zona, despre importanta conservarii lor si despre colectarea selectiva a deseurilor.
In luna mai, voluntarii Tasuleasa Social si angajatii Coca-Cola vor curata o portiune a raului Negrisoara si, in paralel, vor derula o campanie locala de informare prin care sa previna aruncarea deseurilor in natura. Tinerii vor fi cei care vor merge din casa in casa si ii vor informa pe localnici ca zona Dorna-Candrenilor trebuie sa ramana curata.
Oamenii trebuie sa devina constienti
„Educatia e esentiala pentru ca rolul unui ONG este sa schimbe mentalitati“, a declarat Alin Uhlmann-Useriu, presedinte Tasuleasa Social. „Comunitatile deja s-au obisnuit ca noi, ONG-urile, impreuna cu voluntarii, sa venim si sa curatam: oamenii nu inteleg diferenta dintre o asociatie si o firma de salubrizare. Asa ca noi nu vrem sa mai adunam PET-uri si gunoaie, ci sa ii ajutam pe oameni sa constientizeze. Pentru ca atunci cand iti arunci gunoiul in fundul curtii, aceasta nu mai este o problema de mediu, ci una de cultura“.
Membrii asociatiei Tasuleasa Social ii pregatesc pe voluntarii din zona sa se ocupe si de gestionarea unui Centru de informare turistica care va fi construit in luna iunie, in Dorna-Candrenilor, dupa ce perioada de training se va incheia. Acesta va oferi vizitatorilor informatii istorice si turistice despre Muntii Calimani, iar ghizii locali vor fi chiar voluntarii care au participat la cursuri.
Tasuleasa Social, infiintata in Bistrita, in urma cu noua ani, si-a propus sa schimbe mentalitatile tinerilor si sa arate ca acestia doresc sa se implice in probleme de mediu. Tinerii care au participat la actiunile asociatiei au fost pregatiti sa desfasoare pe cont propriu activitati similare. Una dintre cele mai cunoscute campanii Tasuleasa Social a fost Verde 003, proiect la care au participat peste 2.200 de dolescenti si o serie de personalitati, precum: Traian Basescu, Ada Milea si Marcel Iures.