Compania petrolieră OMV Petrom susține tradițiile românești sprijinind Muzeul Național al Ouălor Încondeiate din Ciocănești, județul Suceava.
Campania, care face parte din platforma”Colecția Reușite Românești”, se va derula în intervalul 16-19 aprilie 2014, iar compania va dona muzeului câte un eurocent din fiecare tranzacție cu carburant efectuată în stațiile Petrom în perioada amintită, potrivit reprezentanților Petrom.
Încondeiatul ouălor de Paște este un obicei specific românilor, vechi de sute de ani. Pentru că OMV Petrom susține tradițiile, câte un euro cent din fiecare tranzacție cu carburant efectuată în stațiile Petrom în perioada campaniei va fi donat către Muzeul Național al Ouălor Încondeiate din Ciocănești-Suceava. În plus, compania va finanța dezvoltarea unui site internet pentru promovarea muzeului – http://muzeuloualorincondeiate.ro”, Adrian Nicolaescu, Director Retail.
În Ciocănești, tradiția încondeierii ouălor datează de mai mult de 100 de ani. În comună, există în continuare încondeietori-profesori care predau tehnica încondeierii ouălor, dar și tineri care invață acest meșteșug pentru ca tradiția să nu se piardă.
Muzeul Național al Ouălor Încondeiate a fost înființat la inițiativa autorităților locale, în 2007.
În prezent, colecția administrată a ajuns la aproximativ 3.000 de ouă încondeiate. Ciocănești este singurul loc din țară unde motivele folosite la încondeierea oulelor se găsesc și pe costumele naționale, dar și pictate sau sculptate pe casele din sat. Din aceste motive, comuna Ciocănești-Bucovina a fost declarată comună-muzeu, fiind unul din principalele obiective turistice ale zonei.
Campania Petrom din perioada 16-19 Aprilie 2014 continuă seria acțiunilor de sub umbrela ”Colecția de Reușite Românești”. Într-o prima fază, au fost amenajate standuri dedicate cu produse fabricate în România în cadrul stațiilor Petrom (produse panificație Boromir, vinuri Domeniile Tohani, cărți cu rețete tradiționale românești, etc) și a fost desfașurata promoția „Caștigă o Dacia Logan pe zi!” (Septembrie-Decembrie 2013)”, potrivit Petrom.
Campania a fost continuată cu demersul de susținere a designerilor români, printr-o promoție în cadrul căreia alimentările din stațiile Petrom din perioada Dragobete 2014 au fost recompensate cu tricouri cu design semnat de tineri creativi premiați internațional: Carmen Chereches, Alina Morar și Agnes Keszeg.