Studiul mai arată că peste 38% dintre persoanele care nu au participat încă la Sistemul de Garanție – Returnare intenționează să facă acest lucru în viitorul apropiat.
În ceea ce privește nivelul de notorietate al Sistemului de Garanție – Returnare în rândul populației, acesta este foarte ridicat, 96% dintre români cunoscând sistemul în prezent, în creștere față de noiembrie 2023, când acest procent era de 90%.
De asemenea, peste 70% dintre respondenți consideră Sistemul de Garanție – Returnare ca fiind cea mai bună soluție pentru colectarea și reciclarea ambalajelor.
“Acest studiu ne confirmă faptul că românii au o preocupare reală pentru mediul înconjurător și își doresc să se implice și să recicleze. Sistemul de Garanție-Returnare le oferă un instrument accesibil și practic prin care pot face acest lucru, a declarat Gemma Webb, CEO și președinte RetuRO SGR.
Din datele companiei, peste 100 de milioane de ambalaje au fost returnate de către consumatori și peste 1 miliard de ambalaje a fost puse pe piață de către producători în această perioadă.
Studiul a fost realizat de Kantar în luna martie 2024, pe un eșantion de 600 de persoane la nivel național, cu vârste între 18-64 de ani.
RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A.este o companie ce funcționează pe principiul not for profit – ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu (30%), Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) și Asociația Retailerilor pentru Mediu (20%) și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (20%).