Peste 31 de mii de masini casate

Peste 31.000 de autoturisme au fost casate in perioada in perioada 3 aprilie – 21 august 2012, in cadrul Programului Rabla 2012, totodata fiind achizitionate 8.124 de masini, dintre care 3.881 de origine autohtona.

Administratia Fondului pentru Mediu a alocat pentru Programul Rabla 2012, in doua etape, 171 de milioane de lei, suma care permite scoaterea din uz a 45.000 de autovehicule mai vechi de 10 ani.

"In prima etapa a programului care a inceput in data de 3 aprilie 2012, au fost alocate 114 milioane de lei pentru casarea a 30.000 de autovehicule, iar in etapa a II-a care a inceput in data de 8 august 2012, au fost alocate alte 57 milioane de lei pentru casarea a inca 15.000 de masini", au spus reprezentantii Ministerului Mediului.

Din cele 45.000 de tichete aferente acestui program tiparite de Administratia Fondului pentru Mediu si repartizate colectorilor (REMAT-uri), 43.350 au fost alocate persoanelor fizice, iar 1.650 persoanelor juridice.

"Conform Ghidului de finantare, repartizarea tichetelor s-a facut pe judete, in functie de numarul de locuitori. De asemenea, la nivelul fiecarui judet, tichetele au fost repartizate in mod egal intre colectorii autorizati sa participe la Programul Rabla. Cele 15.000 de tichete din etapa a doua a Programului au fost destinate numai persoanelor fizice", au mai spus reprezentantii Ministerului Mediului.

Subventiile "Rabla" criticate de organizatiile de mediu

Subventionarea Programul de stimulare a innoirii parcului auto national din fondurile destinate protectiei mediului (Rabla – n.r.) este nejustificata si nepotrivita, sustin mai multe organizatii neguvernamentale, semnatare ale unei scrisori de pozitie transmise  Ministerului Mediului si Padurilor.

"Consideram ca, intr-un moment in care Romania se confrunta cu grave probleme in domeniul silvic, al biodiversitatii in general, in aplicarea politicii in domeniul energiei din surse regenerabile, cheltuirea fondurile destinate mediului pentru stimularea industriei auto constituie o deturnare a acestora de la adevarata lor destinatie", se arata in scrisoare.

Potrivit documentului, sumele considerabile investite pana in prezent in acest program nu se justifica, atat timp cat nu se cunoaste eficienta sa din punct de vedere al impactului de mediu.

Cosmin Zaharia

Citeste:

Subventiile pentru “Rabla”, criticate

Fonduri insuficiente pentru "Rabla" si "Casa Verde"

Bugetul AFM, redus cu 60%

16% dintre masini, “in baston”

spot_img

Ultimele știri