Guerilla Verde, prima caravana educationala de filme cu mesaj ecologic, organizata in perioada 5-13 mai, a inregistrat un numar total de peste 3.000 de participanti.
Filmele care au rulat in Bucuresti, Focsani, Brasov, Sighisoara, Cluj si Timisoara au avut un puternic caracter ecologic si educational, fiind difuzate in functie de grupele de varsta ale spectatorilor prezenti la proiectii. Au fost vizionate: „Wall-E”, „Happy Feet”, „Ant Bully”, „Deep Sea”, „An Inconvenient Truth” si „The 11th Hour”. Exceptand Sighisoara, proiectiile de filme au fost precedate de conferinte de presa, organizate cu sprijinul primariilor locale.
Cei mai interesati au fost timisorenii, 1.100 de persoane umpland sala Filarmonicii Banatului. In Bucuresti peste 200 de persoane au participat la proiectiile organizate in sala ArCuB.
In paralel cu caravana, organizatorii desfasoara si concursul EcoPaparazzi, in cadrul caruia tinerii sunt indemnati sa inregistreze bune si rele practici referitoare la mediul inconjurator, surprinse in comunitatile locale. Cele mai bune fotografii si materiale video vor fi premiate cu cate un aparat de fotografiat digital.
Concursul se desfasoara pe teritoriul intregii tari, iar perioada de desfasurare a fost prelungita, pana pe 31 mai. Regulamentul concursului Ecopaparazzi poate fi accesat la adresa de web a proiectului www.guerillaverde.ro, iar castigatorii vor fi anuntati pe 5 iunie.
Guerilla Verde face parte dintr-un proiect mai amplu, numit generic BETI (Better Education Through Innovation), care isi propune sa contribuie la educatia tinerilor prin intermediul filmului. Temele ce urmeaza a fi abordate pe parcursul acestui proiect pilot sunt: protectia mediului, sanatate si minoritati.
In cea de-a doua parte a proiectului BETI care va avea loc in toamna acestui an, o noua caravana va porni in tara, urmand a fi prezentate filme pe teme de sanatate si minoritati. In acelasi timp, filmele difuzate in cadrul caravanei Guerilla Verde vor fi proiectate in orasele care nu au facut parte din traseul final din luna mai.
Foto: Image Factory