În primele 11 luni ale anului 2016 au fost achiziționate 1.044 de de mașini ecologice noi (electrice și hibride), potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA). Acest fapt reprezintă o creștere de 125% față de perioada similară a anului 2016, când au fost cumpărate 464 de unități.
Potrivit sursei citate, cele mai comercializate mărci auto electrice 100%, au fost BMW, cu 62 de unități, urmat de Mercedes-Benz (27), Volvo (11), Mitsubishi (7), Renault (5), Porsche (3) și Audi (1).
Datele APIA arată că segmentul autoturismelor hibride reprezintă 86,1% din întreaga categorie a mașinilor ecologice, în timp ce vânzările strict de autovehicule electrice (BEV, EREV, PHEV) au consemnat o triplare (237%), comparativ cu primele 11 luni din anul anterior.
În 2017, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) a lansat în premieră programul Rabla Electric sau Rabla Plus care a susținut atât persoanele fizice cât și cele juridice cu prime de până la 6.000 de euro pentru achiziția de autovehicule electrice sau hibride.
Potrivit datelor MMAP, datorită programului numărul de mașini electrice a crescut pe șoselele României de la cu aproximativ 200 de unități față de 2015. În ceea ce privește componența de
infrastructură de alimentare, au fost depuse 40 de proiecte pentru câteva sute de noi stații de încărcare la nivel național.
Alocarea bugetară inițială de 145 milioane de lei a fost suplimentată pe parcursul anului cu 30 milioane de lei, datorită cererii mari de dosare.
La începutul anului 2016 datele arătau că la nivel național există doar 50 de stații de încărcare.