Reducerea emisiilor de CO2 rezultate in urma traficului aerian au constituit un punct cheie al celei de-a 36 a Dezbatere a Organizatiei Civile Aeriene (OCA), care a demarat marti, in Canada, informeaza EurActiv.
Reprezentanti ai 190 de natiuni s-au intalnit saptamana aceasta la Montreal pentru a discuta directiile de actiune privind reducerea emisiilor de CO2 provenite din aviatie. Aceasta in conditiile in care Uniunea Europeana este pe cale sa decida unilateral o lege care sa oblige transportatorii aerieni sa limiteze emisiile si sa reduca nivelul de poluare.
"Marea intrebare care a dominat discutiile in aceasta intrevedere a fost cum sa reducem emisiile de carbon", a declarat Denis Chagnon, purtatorul de cuvant al OCA. El a adaugat ca, desi in mod normal poate prezice care vor fi masurile luate in urma unei dezbateri de acest gen, cu ocazia dezbaterii de anul acesta lucrurile nu stau la fel.
Una dintre propunerile care au starnit valuri de controverse in adrul dezbaterii a fost cea emisa de Giovanni Bisignani, directorul general al Asociatiei Internationale de Transport Aerian (AITA), care a provocat statele membre ale OCA sa reduca anual emisiile de CO2 cu 120 de milioane de tone. De asemenea, Bisignani a propus oferirea de subventii companiilor aeriene, care sa le permita acestora sa isi innoiasca flota de avioane si sa cerceteza posibilitatile de dezvoltare a unui tip de combustibil, mai putin vatamator pentru mediu. Aceasta propunere a venit ca o solutie alternativa la introducerea sistemului de comercializare a carbonului, care constituie principala masura pe care UE ar dori sa o initieze.
Statisticile arata ca peste 2,2 miliarde de persoane au zburat cu avionul anul trecut si ca zborurile comerciale sunt responsabile pentru 2% din emisiile totale de CO2. Cu tot progresul tehnologic existent la ora actuala, emisiile de gaze cu efect de sera din industria aeriana continua sa creasca, in ultimii zece ani si sunt estimate sa ajunga cu 3% mai mari pana in 2050, daca nu se ia nicio masura.
Pana in 2025, flota mondiala va putea ajunge la 36.000 de unitati, daca intentiile producatorului Boeing se vor materializa. Emisiile rezultate in urma transportului aerian nu intra sub incidenta Protocolului de la Kyoto.
Foto: wikipedia.org