CSR pe timp de criza

Peste 33 de experti, dintre care 22 internationali, se vor reuni la Bucuresti pentru a a demonstra cum se construiesc afaceri profitabile prin inovatie si responsabilitate.

Conferinta Internationala de Responsabilitate Sociala Corporatista a ajuns anul aceasta la cea de-a patra editie. Evenimentul marca Saga Business&Community va avea loc pe 20 si 21 octombrie la Hotel Radisson SAS Bucuresti.

Statisticile recente au aratat ca noua criza financiara este cu certitudine una dintre cele mai mari provocari ale secolului XXI. Pietele inregistreaza fluctuatii dramatice, bancile ajung in colaps, iar liderii de afaceri se tem de faliment. Cu toate acestea, exista o serie de motive pentru a continua initiativele de responsabilitate sociala mai ales pe timp de instabilitate economica.

Restrangerea bugetelor, scaderea resurselor si prioritizarea problemelor de importanta majora pentru afacere si pentru partenerii de interes este motivatia care sta la baza responsabilitatii sociale corporatiste.

Cea de-a patra editie a conferintei internationale, CSR’09 „Turning Innovation into Responsibility”, abordeaza conceptul de responsabilitate sociala corporatista (CSR) in relatie cu obiectivele de business. Un element de noutate al acestei editii il constituie lansarea unei serii de proiecte inovatoare in materie de CSR si sustenabilitate sociala.

“Credem ca prima responsabilitate sociala a unei companii este aceea de a avea succes. CSR-ul este o strategie de afaceri si poate sa aiba rezultate doar daca devine parte integranta a ADN-ului unei organizatii. Din pacate, in Romania, CSR-ul nu este vazut ca o oportunitate de crestere a eficientei, ca o unealta financiara de scadere a costurilor, ci doar ca o componenta de imagine”, spune Luminita Oprea, initiatoarea Conferintei Internationale de CSR.

La masa de discutii se reunesc 30 de lideri din lumea intreaga reprezentand companii prestigioase precum Procter&Gamble, Cadbury, Alliance Boots, Acciona, Hitachi, British Airways, NovoNordisk, Centre for Sustainability and Excellence, Standard Life sau Intel Corp.

Aceste nume mari au folosit cu succes strategii de CSR pentru a aduce beneficii la nivel intern: profit, scadere de costuri, loializarea angajatilor, cresterea dezirabilitatii pentru clienti sau parteneri. Bunastarea unei companii este stans legata de cea a mediului si a societatii.

Evenimentul ofera instrumentele necesare pentru a crea avantaje competitive pe timp de criza si marcheaza legatura dintre CSR si strategia de afaceri pe termen lung. CSR-ul devine astfel un factor puternic de dezvoltare strategica cu influenta directa asupra imaginii dar si a profitului companiei.

Echivalentul unui training intensiv, CSR’09 stabileste un nivel ridicat de interactivitate, facilitand comunicarea nemijlocita intre experti si participanti pe teme precum inovatia sociala, consumul si productia sustenabila, energia verde, implicarea in comunitate, solutii inovatoare pentru schimbarile climatice, avand ca nucleu de dezbatere inovatia prin responsabilitate.

Foto: vanderbilt.edu
 

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri