571 de autoturisme electrice și hibride au fost cumpărate în primele opt luni ale anului. Comparativ cu perioada similară a anului trecut, cifra marchează o dublare a mașinilor electrice sau hibride comercializate.
Astfel, potrivit datelor prezentate luni de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), volumele vândute au înregistrat o creștere de 109%, pe primele opt luni. De asemenea, ponderea în piață a acestui tip de autovehicule s-a dublat.
La autoturismele hibride sau 100% electrice, remarcăm o dublare a volumelor vândute la opt luni (+109,2%), deși, încă, pe volume extrem de mici (571 de unități în 2016 față de 273 în 2015). Ca urmare, și ponderea lor în total piață s-a dublat, de la 0,4% în 2015 la 0,8% în 2016.
Potrivit APIA, în luna august au fost vândute 169 de mașini ecologice, în creștere cu 77,9%, comparativ cu luna precedentă, când s-au înregistrat 95 de unități comercializate.
Marca Toyota râmâne în continuarea cea mai bine vândută marcă de mașini „verzi”, cu 391 de automobile vândute, în creștere cu 118,4%, față de perioada similară a anului trecut. Urmează Lexus cu 105 unități și o creștere de 238,7%, BMW cu 23 unități (anul trecut nu a înregistrat nicio vânzare) și Land Rover cu 11 unități, în scădere cu 26,7%.
Anul trecut, în România au fost vândute 495 de mașini electrice și hibride, în creștere cu 110% față de anul 2014.