Comisia Europeana si MTV au lansat campania “Play to Stop – Europe for Climate”, care va dura sase luni si care are ca scop mobilizarea si sensibilizarea publicului tanar fata de problemele schimbarilor climatice, cu ajutorul vedetelor din 11 state membre.
Campania pregateste terenul pentru conferinta din decembrie, de la Copenhaga, unde se va propune ratificarea tratatului post-Kyoto. Campania va cuprinde videoclipuri, un concert al formatiei Moby la Stockholm, pe 20 august, doua concerte ale altor artisti la Budapesta si la Copenhaga, transmisiuni pe internet si jocuri, precum si materiale editoriale privind schimbarile climatice.
„Tinerii de astazi vor resimti puternic efectele schimbarilor climatice. Conferinta de la Copenhaga reprezinta, probabil, ultima sansa de a aborda schimbarile climatice inainte ca situatia sa scape de sub control. Constatam peste tot in lume o imensa dorinta de a se ajunge la un acord in acest sens si trebuie sa incurajam aceasta evolutie”, a declarat Comisarul European pentru Mediu, Stavros Dimas.
Fiecare concert va fi organizat impreuna cu o manifestare importanta legata de schimbarile climatice: saptamana mondiala a apei, la Stockholm, saptamana mobilitatii, la Budapesta, si conferinta privind climatul, la Copenhaga. Tarile vor fi reprezentate de personalitati cu rol de ambasadori nationali care vor incerca sa atraga atentia marelui public asupra acestei probleme, exprimandu-si opiniile. Printre ambasadori se numara jucatoarea de tenis Magdalena Maleeva, din Bulgaria, cantareata daneza Anna David, starul TV italian Paola Maugeri, vedeta de varietati Michal Pirog, din Polonia si militantul ecologist roman Serban Miron Copot (Animal X).