Panouri solare estetice pentru piata din SUA

Indemnati de noile progrese tehnologice, producatorii de panouri solare se straduiesc sa vina cu produse noi, care sa indeplineasca cerintele estetice ale proprietarilor de locuinte, informeaza Reuters.

Producatorii dezvolta in prezent panouri care sa se incadreze perfect in diferitele forme de acoperisuri.
„Ideea principala este aceea ca proprietarii nu isi doresc acoperisuri care arata ciudat”, a aratat Julie Blunden de la compania SunPower Corp.

SunPower produce panouri care pot fi montate atat pe suprafete plane cat si pe suprafete curbate, perfecte pentru acoperisurile in stil spaniol, atat de populare in California si alte zone insorite. SunPower, companie a grupului Cypress Semiconductor, este principalul producator de panouri solare din Statele Unite, dar jumatate din unitatile produse se vand in Europa.

Compania Lumeta, parte a DRY Energy, are panouri similare in ultimele faze de certificare, produse de Suntech Power Holdings Corp. din China.

Ambele companii, Lumeta si SunPower, produc panouri solare folosind silicon, aceeasi materie prima care se utilizeaza in producerea panourilor din anii ’50. Progresele tehnologice si folosirea unui nou semiconductor denumit CIGS promit panouri mult mai subtiri, care sunt mai usor de ascuns.

Pentru moment, in schimb, panourile subtiri sunt mai putin eficiente decat cele produse din silicon, iar producatori ca DayStar Technologies Inc spun ca se concentreaza asupra pietei comerciale si economiilor la costurile de productie.

„Calea prin care poti reduce costurile este sa maresti volumul, asa ca producatorii de panouri subtiri se bazeaza pe o productie mai mare, numai asa poti obtine paritatea de cost a siliconului”, a aratat Bret Adams, purtator de cuvant al DayStar.

Pana in prezent, grosimea unui panou solar era de aproximativ 15 centimetri, iar acestea se montau cu ajutorul unor suporturi prinse de acoperis.

Odata cu cresterea pretului energiei si subventiilor oferite de guverne pentru achizitionarea de panouri solare, industria incepe sa recunoasca importanta esteticului, ca una dintre ultimele bariere ale energiei solare pe piata rezidentiala.

Numarul instalatiilor solare in Statele Unite a crescut cu 45 procente, la 150 MW in 2007, sau echivalentul consumului de energie a 37.500 de locuinte, conform datelor furnizate de Asociatia Industriei Solare.

Desi panourile subtiri sunt mai scumpe decat cele obisnuite, ele au sens pentru noile cladiri, unde costurile mai mici de instalare si designul pot convinge constructorii si cumparatorii de meritele energiei solare, mai arata producatorii.

spot_img

Ultimele știri