TESCO a deschis primul supermarket care va avea un impact „zero“ asupra mediului datorita eficientizarii energetice. Prin activitatile sale, marele lant international de magazine polua in fiecare an atmosfera cu aproximativ patru milioane de tone de dioxid de carbon.
Noul magazin TESCO a fost deschis in regiunea Cambridgeshire din estul Angliei, informeaza publicatia „Telegraph". Reprezentantii companiei spun ca peretii acestuia sunt realizati din paianta – schelet de lemn ce are golurile umplute sau acoperite cu impletituri de nuiele, sipci tencuite cu lut, chirpici etc. -, renuntandu-se atfel la scheletul metalic conventional pentru astfel de cladiri. De asemenea, magazinul are propria centrala energetica ce foloseste combustibili obtinuti din resurse regenerabile.
Consum energetic redus la jumatate
Excesul de electricitate este exportat, ulterior, in reteaua energetica nationala. In plus, frigiderele din supermarket au sisteme de racire pe baza de agenti frigorifici ecologici – fiind inlocuiti astfel freonii atat de poluanti pentru atmosfera – dar si usi prin care se eficientizeaza consumul de energie.
„Constructia acestui supermarket a costat cu 30% mai mult, dar avantajul este ca investitia va fi amortizata curand pentru ca va fi utilizata cu 50% mai putina energie", spune Terry Leahy, directorul executiv din cadrul TESCO.
Magazinul eco deschis de companie reprezinta primul pas din spre atingerea tintei de a avea un un impact „zero" asupra mediului pana in anul 2050. Pentru acest lucru, Leahy a mai spus ca TESCO va investi peste 120 de milioane de euro in tehnologii „verzi".