Autoritatile din New Delhi folosesc un filtru-gigant in lupta cu noxele care sufoca orasul. Oficialii metropolei au apelat la o solutie radicala pentru a veni de hac smogului care apasa orasul: un filtru urias care absoarbe noxele si emana apoi aer curat.
Dispozitivul-minune, Siystemlife Città, cantareste sapte tone si costa aproximativ 400.000 de euro, informeaza „The Times". Potrivit presei internationale, dispozitivul absoarbe 10.000 de metri cubi de aer poluat intr-o ora. Dupa ce toata aceasta cantitate este trecuta printr-un filtru, din dispozitiv iese doar aerul curat.
Autoritatile din capitala Indiei vor sa achizitioneze mai multe filtre asemanatoare, daca primul, instalat intr-una dintre cele mai aglomerate intersectii ale orasului ca parte a unui program- pilot, va avea succes.
„Vom evalua eficacitatea acestui dispozitiv la trei luni dupa ce a fost pus in functiune. Daca functioneaza asa cum ne asteptam, vom cumpara mai multe", a declarat P.K. Sharma, seful Departamentului de Sanatate din cadrul Consiliului Municipal al New Delhi. Metropola ocupa locul doi in topul celor mai murdare orase din lume, din cauza particulelor existente in atmosfera, potrivit Bancii Mondiale.
Mai multi bolnavi de astm
O ceata de culoare maronie persista deasupra orasului aproape in permanenta, norul acesta murdar avand o legatura directa cu inmultirea numarului de bolnavi de astm din aceasta metropola. Numai in Cairo, capitala Egiptului, cerul este mai apasator ca aici. Pe locul trei in topul celor mai poluate orase din lume se afla orasul indian Calcutta. La nivel global, din cauza aerului mult prea poluat, mor circa doua milioane de oameni in fiecare an, potrivit statisticilor Organizatiei Mondiale a Sanatatii.
Atletii care vor concura in Delhi cu ocazia Jocurilor Commonwealth-ului din octombrie sunt sfatuiti sa ajunga in ultimul moment in capitala Indiei pentru ca aerul de aici sa le afecteze cat mai putin sistemul respirator.
Locuitorii acestui oras insa sunt nevoiti sa respire aer tot mai imbacsit, ca urmare a numarului mare de indieni care se muta in capitala. Jurnalistii de la „The Times" estimeaza ca, daca ritmul migratiei se mentine la cel actual, pana in 2030 numarul autovehiculelor va ajunge la circa 380 de milioane.
Ecologistii au criticat guvernul indian pentru ca a incurajat cetatenii sa-si cumpere automobile mici, in detrimentul transportului in comun, care ar fi putut rezolva problema ambuteiajelor, dar si pe cea a nivelului ridicat al poluarii.