ONG-urile pun presiune pe Uber să susțină șoferii să treacă la mașini electrice

O coaliție formată din ONG-uri din mai multe țări europene susține că platforma de car-sharing Uber contribuie la creşterea poluării. Organizațiile au lansat o campanie prin care pun presiune pe firma din SUA să treacă la mașini electrice, în marile orașe, până în 2025.

Grupul este format din ONG-uri din Statele Unite, Germania, Franța, Marea Britanie, Olanda și Belgia, iar campania se numește #TrueCostOfUber.

Datele colectate de Euromonitor arată creșteri semnificative privind numărul șoferilor de Uber în ultimii ani, în toată Europa. În Franța, numărul acestora s-a dublat în trei ani: de la peste 15.000, în 2016, la 30.000, în 2019. În Londra, situația este asemănătoare: de la 25.000, în 2016, la 45.000, în 2018.

Această creștere rapidă a făcut din Uber unul dintre cele mai mari servicii de taximetrie din Europa, cu 3,6 milioane de utilizatori în Londra, în 2019, și 2,7 milioane, în Franța, în 2017.

Însă, potrivit Euromonitor, în Franța, în anul 2017, 90% dintre mașinile private de închiriat, înregistrate – printre care și Uber – erau diesel

Compania şi servicii similare intensifică traficul şi cresc numărul de kilometri parcurşi în zonele urbane, potrivit acestor ONG-uri. La Paris şi la Londra, numărul de kilometri efectuaţi de aceste maşini suplimentare produc circa 515 kilotone de emisii de CO2 anual, adică echivalentul a 250.000 de vehicule suplimentare aparţinând persoanelor fizice, mai susţin aceştia.

Uber „colaborează activ cu municipalităţi din Europa pentru a ameliora accesul la modalităţi de transport ecologice, sigure şi accesibile”, a răspuns un purtător de cuvânt al Uber pentru AFP.

Compania susţine că promovează călătoriile auto partajate sau modalităţi de transport ecologice precum biciclete electrice de închiriat. În acelaşi timp, precizează că achiziţionarea unor vehicule electrice rămâne momentan prea costisitoare pentru şoferi.

La emisiile de gaze cu efect de seră se adaugă poluarea cu particule fine, întrucât în Franţa, 90% dintre vehiculele înregistrate în sistemul VTC sunt diesel.

Agenţia Europeană de Mediu (AEE) estimează că poluarea atmosferică cu particule foarte fine (PM2,5), cu dioxid de azot (NO2, emis de motoarele diesel) şi cu ozon (O3) a fost în 2015 asociată cu 480.000 de decese premature în Uniunea Europeană.

Dacă Uber „doreşte să se ridice la înălţimea valorilor pe care le afişează, trebuie să reducă la zero emisiile curselor sale până în 2025”, susţine Yoann Le Petit, specialist în domeniul mobilităţii la T&E, citat în comunicat.

„Compania trebuie să-şi ajute şoferii să înlocuiască vehiculele cu motoare termice cu unele electrice, cum s-a întâmplat deja la Londra”, solicită ONG-urile.

spot_img

Ultimele știri