Obiectiv climatic atins: Franța a interzis zborurile pe distanțe scurte

Franța a interzis oficial zborurile interne pe rute scurte care pot fi parcurse cu trenul în mai puțin de două ore și jumătate – o mișcare care vizează reducerea emisiilor companiilor aeriene, dar care nu a fost prea bine primită de industrie, potrivit France24.

Deși măsura a fost inclusă într-o lege privind clima din 2021 și deja aplicată în practică, unele companii aeriene au cerut Comisiei Europene să investigheze dacă este legală.

Schimbarea va exclude în mare parte călătoriile aeriene între Paris și hub-uri regionale precum Nantes, Lyon și Bordeaux, cu zborurile de legătură neafectate.

Criticii au remarcat că punctul limită pentru călătoriile cu trenul comparabile este mai apropiat de cele aproximativ trei ore necesare pentru a călători de la Paris la orașul-port mediteranean Marsilia cu trenul de mare viteză.

Legea specifică că serviciile feroviare pe aceeași rută trebuie să fie frecvente, în timp util și suficient de bine conectate pentru a satisface nevoile pasagerilor care altfel ar călători cu avionul – și capabile să absoarbă creșterea numărului de pasageri.

Persoanele care efectuează astfel de călătorii ar trebui să poată efectua călătorii cu trenul dus și retur în aceeași zi, după ce au petrecut opt ​​ore la destinație.

Guvernul a asigurat deja conformitatea Air France cu planul în schimbul unui pachet de sprijin financiar pentru coronavirus pentru 2020. Concurenților li s-a interzis pur și simplu să umple golul.

Laurent Donceel, șeful interimar al grupului industrial Airlines for Europe (A4E), a declarat pentru AFP că guvernele ar trebui să susțină „soluții reale și semnificative” la emisiile companiilor aeriene, mai degrabă decât „interdicții simbolice”.

Bruxelles a constatat că „interzicerea acestor călătorii va avea doar efecte minime” asupra producției de CO2, a adăugat el.

A4E și-a evidențiat propria strategie de zero net până în 2050, care include trecerea la combustibil pentru avioane din surse nefosili și desfășurarea aeronavelor alimentate cu baterii sau hidrogen.

Pasul vine în timp ce politicienii francezi au dezbătut și ei cum să reducă emisiile de la avioanele private.

În timp ce parlamentarii verzi au cerut interzicerea totală a zborurilor private mici, ministrul Transporturilor, Clement Beaune, a cerut luna trecută o taxă climatică mai mare pentru utilizatori începând de anul viitor.

Citește și: Cu bicicleta la birou, de la minus 5 la 30 de grade. Ciclismul aduce sănătate, mai puțin trafic și locuri de muncă

spot_img

Ultimele știri