O conducta blocata a produs accidentul de la putul Macondo si explozia platformei British Petroleum (BP) Deepwater Horizon, in care au fost ucise 11 persoane si care a provocat mareea neagra din Golful Mexic, potrivit unui studiu dat publicitatii saptamana aceasta, potrivit Mediafax.
Acest studiu, comandat de Departamentele americane al Securitatii Interne si de Interne (responsabil cu mediul), cere inginerilor sa revizuiasca aceasta conceptie a mecanismului, pentru a impiedica alte accidente de acelasi fel.
Studiul a fost efectuat de Det Norske Veritas, o companie norvegiana specializata in norme de constructii, care a depistat o defectiune a obturatoarelor (BSR, blind shear rams), care au rolul de a obtura conductele de foraj, in ultima instanta, pentru a evita tasnirea necontrolata a petrolului.
"Cauza initiala a accidentului a fost identificata ca fiind faptul ca obturatoarele nu au putut sa se inchida complet, din cauza unei bucati de conducta de foraj blocata intre blocuri", conchide studiul, care recomanda industriei petroliere sa analizeze aceasta problema, pentru a evita repetarea ei.
Explozia platformei, la 20 aprilie, urmata de scufundarea sa, doua zile mai tarziu, a provocat scurgerea in ocean a peste patru milioane de barili de petrol, in Golful Mexic.