Primarul ales al Capitalei, Nicușor Dan, s-a întâlnit vineri cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode, și cu premierul Ludovic Orban, pentru a discuta măsurile care pot fi luate în București pentru a decongestiona traficul. Printre acestea se numără consolidarea transportului public, construirea unor parcări la intrările în oraș și a unei autostrăzi de centură.
„Bucureștiul este obligat să colaboreze cu Ministerul Transporturilor pentru că multe din lucrurile pe care trebuie să le facem în ce privește mobilitatea din București țin de acest minister. Trebuie să luăm presiunea de pe traficul din București și ca să facem asta trebuie să avem o consolidare a transportului public și aici vorbim de metrou și de metrou de suprafață, trebuie să avem marile parcări la intrările în oraș, trebuie să avem șoseaua de centură și autostrada de centură. Am vorbit azi cu toții și de investițiile pe care Ministerul Transporturilor le va face pentru București și în imediata apropiere”, a declarat Nicușor Dan.
Acesta a susținut că nu se va mai întâmpla ca Primăria Generală să fie un obstacol pentru Ministerul Transporturilor.
„Nu este posibil ca conexiunea dintre metroul din Drumul Taberei și tramvai să fie blocată de Primăria Generală. Am trăit toți acești ultimi ani într-o necolaborare între Ministerul Transporturilor și Primăria Generală, fiecare și-a făcut studiile proprii fără să le conecteze, nu e posibil să faci. Studiile pe care Primăria Generală și Ministerul Transporturilor le fac pentru metrou, pentru transportul public trebuie să fie conectate”, a mai spus acesta.
https://www.facebook.com/NicusorDan.ro/posts/3362513103826279
La rândul său, premierul Ludovic Orban a explicat stadiul în care se află proiectele privind autostrada de centură a Capitalei:
„Până la sfârșitul anului ne-am propus să începem lucrările pe toate tronsoanele pentru autostrada de centură din sud, să încheiem contractele de proiectare și de execuție pentru cele patru tronsoane din zona de nord. Actuala centură, pe lângă lărgirea la patru benzi în zona de nord, între A1 și A2 care trebuie finalizate și pentru care sunt contracte, am discutat despre lărgirea la patru benzi și în zona de sud și despre accelerarea proiectelor care țin de soluționarea conflictelor de trafic, pasaje subterane, supraterane, ca să crească fluiditatea pe zona de sud a centurii Capitalei”.
Nicușor Dan numea, în programul electoral, mobilitatea locuitorilor ca fiind problema numărul 1 a Capitalei și pentru care propunea soluțiile despre care a vorbit și la Ministerul Transporturilor: metroul de suprafață pe infrastructura CFR existentă; 15 mari parcări în jurul Capitalei, în sistem „park & ride”; extinderea, optimizarea și electrificarea / ecologizarea rețelei de transport public STB; semaforizarea inteligentă a traficului rutier.
Citește și:
Serialul Green Report „Biciclistul Urban”
Săptămâna Europeană a Mobilității 2020 promovează mobilitatea cu emisii zero