Ministerul Mediului vrea să responsabilize prin lege primăriile față de menținerea calității aerului

Poluare-Bucuresti-620x310Primăriile ar putea fi obligate prin lege să elaboreaze planurile de menținere a calității aerulu și să asigure fondurile financiare necesare, potrivit notei de fundamentare a proiectului de Hotărâre de Guvern privind aprobarea metodologiei de elaborare a planurilor de calitate a aerului, a planurilor de menținere a calității aerului și a planurilor de acțiune pe termen scurt.

Proiectul de HG este supus dezbaterii publice de Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice (MMSC).

Consiliul județean, prin aparatul propriu de specialitate, sau, după caz, Consiliul General al Municipiului București, prin Primăria Generală a Municipiului București, la propunerea primăriilor sectoarelor municipiului București, are următoarele atribuții și responsabilități:  a) elaborează planurile de menținere a calității aerului și le aprobă prin hotărâre a consiliului județean, respectiv hotărâre a Consiliului General al Municipiului București, după avizarea acestora de către autoritatea publică teritorială pentru protecția mediului; b) realizează măsurile din planurile de menținere a calității aerului și din planurile de calitate a aerului și/sau măsurile și acțiunile din planurile de acțiune pe termen scurt, care intră în responsabilitatea lor și asigură fonduri financiare în acest scop„, se arată în nota de fundamentare.

De asemenea, potrivit documentului citat, primarii au responsabilitatea de a asigura elaborarea planurilor de calitate a aerului și de a le supune aprobării consiliului local în termen de 30 de zile, după avizarea acestora de către autoritatea publică teritorială pentru protecția mediului. Totodată, aceștia au obligația să participe la elaborarea planurilor de menținere a calității aerului și să pună  în aplicare măsurile prevăzute în plan, care intră în responsabilitatea lor.

Primarii au responsabilitatea de a participa la elaborarea planului de acțiuni pe termen scurt și de a aplica măsurile prevăzute în plan, în cazul în care activitățile care conduc la apariția unui risc de depășire a pragurilor de alertă și/sau a pragului de informare sunt în responsabilitatea autorității administrației publice locale.

spot_img

Ultimele știri