Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunțat câteva inițiative noi de relevanță directă pentru industria ciclismului în discursul ei anual „Starea Uniunii” adresat în fața Parlamentului European, încurajând încă o dată mersul pe bicicletă.
Criza energetică globală necesită răspunsuri rapide din partea executivului UE, determinând-o pe von der Leyen să evidențieze necesitatea urgentă de a reduce consumul de energie și combustibili fosili, alături de măsuri de plafonare a veniturilor companiilor energetice, reformarea pieței energiei și dezvoltarea industriei hidrogenului.
Cycling Industries Europe a spus deja factorilor de decizie politică că doar mersul pe bicicletă poate reduce dependența rusă de petrol cu 12% folosind produsele și tehnologiile existente și economisește trei miliarde de litri de combustibil în fiecare an. Aceste mesaje au asigurat că mersul pe bicicletă a fost unul important printre recomandările puternice pentru planul de economisire a energiei al UE. Consolidarea mesajului de economii de către Von der Leyen ajută la obținerea de sprijin politic pentru mai mulți oameni pe biciclete, dar poate deveni realitate doar dacă industria este vocală și se angajează să se implice în discuțiile politice ale UE – în care giganții din industria mobilității luptă pentru atenție și modelele lor de afaceri, potrivit președintei CE.
Ciclismul este, fără îndoială, o parte a soluției atunci când vine vorba de reducerea dependenței UE de combustibilii fosili. Anunțurile președintelui Comisiei privind accesul la materii prime esențiale și re-shoring abordează în mod clar temele și preocupările cheie ale industriei ciclismului. Verdictul este simplu: creșterea ciclismului în Europa se aliniază cu prioritățile principale ale UE și vor exista oportunități semnificative cu finanțarea și reglementarea care va sprijini aceste politici. Acest lucru a fost deja dovedit cu fonduri noi de 1,7 miliarde EUR alocate în planurile UE de reziliență și redresare.
Cu toate acestea, procesele nu se vor opri cu aceste mesaje pozitive. Pe măsură ce Europa se confruntă cu o criză energetică urgentă și se străduiește să-și redezvolte capacitatea industrială, ar trebui să țină cont de faptul că von der Leyen a raportat că fonduri în valoare de aproximativ 700 de miliarde de euro alocate pentru a sprijini tranziția verde și digitală a Europei au fost alocate, dar nu au fost cheltuite încă, inclusiv o mare parte din alocarea pentru ciclism. Vești bune pentru o creștere mai mare a ciclismului atunci când va ajunge pe teren în următoarele câteva luni, dar procesul la nivel local trebuie să se miște mai repede.
Cycling Industries Europe îndeamnă politicienii europeni să accelereze și să mărească această finanțare directă către infrastructura sigură pentru ciclism și să sprijine o industrie europeană în creștere pentru a depăși provocările critice. Cu toate acestea, schimbarea eficientă poate deveni o realitate numai dacă jucătorii implicați din industrie profită în mod proactiv de oportunitățile de finanțare și de politici concepute la Bruxelles.
Citește și: Premieră în Săptămâna Europeană a Mobilității: România Schimbă PET-ul cu biletul