Adrian Nicolaescu, vice-președintele departamentului de marketing, comunicare și sustenabilitate al Mega Image, a explicat în cadrul conferinței Green Report „Eat Smart – tranziția bio” care sunt standardele de calitate pe care le cer de la fermieri pentru ca produsele lor să facă parte din brandul Gusturi Românești. Acesta a subliniat că reprezentanții magazinului urmăresc procesul prin care fermierii cresc produsele, încă de la sădirea seminței.
Vice-președintele departamentului de marketing, comunicare și sustenabilitate al Mega Image a declarat că, înainte de lansarea brandului Gusturi Românești, compania a desfășurat un sondaj de opinie în rândul clienților, privind dorințele acestora în legătură cu fructele și legumele din magazin. Răspunsurile au fost că aceștia își doreau produse locale, cu gustul pe care îl cunoșteau, de calitate și să existe trasabilitate.
„Am învățat un lucru în România: una este să stabilești procesul și alta este să-l și verifici și să-l controlezi. Pentru că altfel pot să apară tot felul de momente dificile. Regulile te pornesc, dar după îți trebuie foarte multă flexibilitate și creativitate”, a spus Adrian Nicolaescu.
„În momentul în care stabilești o relație foarte corectă și spui exact ce vrei, te duci de la ingrediente. Punem sămânța pe câmp. Controlăm tot procesul, ce se pune în apa cu care se irigă. Pentru că, în final, clientul intră în Mega Image și întreabă: «Cum este roșia pe care eu o aleg, cum a fost făcută?». Așa că vrem strict calitatea pe care o garantează brandul. În acest moment am înțeles că trebuie să îi ajutăm pe fermieri și controlul procesului a venit ca o chestie absolut corectă”, a mai zis Nicolaescu.
Acesta a menționat că există excluderi din program, ale fermierilor care încalcă regulile, dar că acum partenerii înțeleg mai bine ce au de făcut, comparativ cu acum cinci ani, când, spune acesta, discuțiile au fost mai intense.
Momentan, Mega Image colaborează cu 140 de fermieri care lucrează 114 de hectare pentru cultivarea de fructe și legume.
„Am văzut fermieri tineri care primesc bani, fac ferme, cred în lucrul acesta, dar au avut doi, trei ani până s-a întâmplat conversia. Își așteaptă prețul pentru că nu ai preț la momentul respectiv să vinzi produsul la câtă muncă e în spate și câtă investiție. Sunt niște pași”, a mai explicat el.
Potrivit lui Nicolaescu, una dintre problemele majore cu care se confruntă magazinul sunt pierderile de fructe și legume, estimate la opt mii de tone pe an.
Acesta a mai subliniat că românii încă au nevoie de educație în ceea ce privește calitatea produselor.
„Am fost weekendul trecut în Piața Obor și am văzut mișcarea asta nouă, bio, tradițională, în care oamenii își vând foarte bine produsul, dar îl vând cum se vede. Nu vând gustul, nu vând calitatea, nu vând lucrurile acestea, pe care le constați după. Și nu sunt efecte imediate. Nu simți. Apoi nu înțelegi de ce poate să coste un lapte bio cu 40% mai mult versus produsul normal”, a adăugat Nicolaescu.