Locuitorii Bucurestiului si judetului Ilfov vor primi in urmatoarea perioada brosura “Ecoatitudine”, realizata de Agentia pentru Protectia Mediului si Garda de Mediu cu fonduri provenite din mediul privat. Acesta este un prim semn ca, in absenta fondurilor publice destinate informarii populatiei, companiile inteleg sa sustina promovarea legislatiei de mediu.
Brosura “Ecoatitudine”, realizata in colaborare cu grupul de presa ”Reporter”, contine informatii utile cu privire la legislatia de mediu si la obtinerea actelor de reglementare si a fost editata in cadrul proiectului “Ecoatitudine: Responsabilitate, Informatie, Actiune”.
“Initiativa se datoreaza modificarilor legislative din domeniul mediului din ultima perioada. Incercam sa punem in tema atat agentii economici, cat si populatia, cu prevederile legislatiei de mediu”, a declarat Mihaela Saceanu, director al Agentiei Regionale pentru Protectia Mediului Bucuresti (ARPMB). Ea a propus ca brosura Ecoatitudine sa fie distribuita si in scoli.
Site de legislatie de mediu
Brosura va fi publicata in 200.000 de exemplare, care vor fi distribuite prin posta si prin intermediul primariilor, in Bucuresti si in judetul Ilfov.
Potrivit initiatorilor proiectului, brosurile vor ajunge in proportie de 60% la agentii economici si 40% la populatie. “Proiectul incearca sa faca primul pas catre normalitate si sa faca trecerea de la vorbe la fapte”, a declarat Stere Cretu, directorul Grupului de presa “Reporter”.
Diseminarea informatiilor legislative va fi completata prin organizarea unui workshop si prin realizarea unui site de legislatie.
Initiativa a fost sustinută de Vivani Salubritate, Setcar S.A. Brăila, OMV Petrom S.A., Romaqua Group S.A. BORSEC și S.C. Picovit Rom – Impex
S.R.L