Vehiculele pe baza de celule de hidrogen sunt inca la 15 ani distanta da a deveni o afacere viabila pentru producatori, informeaza Reuters.
In cel mai bun caz, producatorii vor putea vinde doar doua milioane de vehicule electrice pe baza de celule de combustibil pana in 2020, potrivit unui studiu realizat de Consiliul National de Cercetare. Aceasta cifra reprezinta mai putin de 1% din masinile care se vor afla la acea data pe soselele SUA.
Presedintele Bush a propus, in 2003, sa cheltuiasca 1.2 miliarde de dolari pentru dezvoltarea celulelor de combustibil. Congresul a cerut, in 2005, Consiliului National de Cercetare, sa analizeze de cati bani ar fi nevoie din bugetul federal pentru ca aceste masini sa ajunga la un procent semnificativ pana in 2020.
General Motors, Honda Motor si alti producatori au inceput deja testarile unor flote limitate de astfel de vehicule.
Sustinatorii acestor masini le vad ca pe o solutie pentru reducerea consumului de petrol si emisiilor de CO2 deoarece celulele de combustibil combina hidrogen si oxigen pentru a produce electricitate. Aceste masini emit doar vapori de apa.
Ecologistii sustin insa ca vehiculele hibrid sau electrice sunt cea mai sigura si ieftina cale, pe termen scurt, pentru reducerea consumului de petrol.
Un alt impediment pentru dezvoltarea celulelor de combustibil este necesarul de platina, un metal scump care reprezinta 60% din costul productiei unei astfel de masini.
Studiul arata ca cea mai buna cale de reducere a consumului de petrol si emisiilor de gaze cu efect de sera in urmatorii 20 de ani o reprezinta masinile hibrid si eficientizarea consumului de benzina.
"Nu trebuie se desemnam castigatori sau invinsi dintre aceste tehnologii deoarece toate vor fi probabil importante in viitor", a declarat Michael Ramage, unul din co-autorii studiului.
Masinile si camioanele usoare consuma 44% din petrolul folosit in economia americana si produc peste 20% din emisiile de CO2.