Un start-up israelian a găsit soluția pentru orașele foarte aglomerate: o mașină electrică mică, cu șasiul pliabil, care poate ocupa un loc de parcare cât o motocicletă dintr-o simplă apăsare de buton. La nevoie, încape și într-un lift.
Invenția israelienilor are două uși și este o combinație între o motocicletă electrică și o mașină mică cu patru roți. Șasiul est pliabil, astfel încât mașina poate avea lățimea de un metru sau 1,44 de metri, în funcție de spațiul disponibil, doar dintr-o simplă apăsare de buton. Astfel, atunci când este la lățimea minimă, poate ocupa un loc de parcare cât o motocicletă.
Cu o lungime de 2,35 de metri, mașina are două scaune, așezate unul în spatele celuilalt.
„Când platforma este la dimensiunea sa largă, vehiculul oferă stabilitatea și experiența de conducere a unei mașini mici” a declarat șeful biroului de inovații, Udi Meridor.
Automobilul City Transformer funcționează pe electricitate, iar bateriile au o capacitate de 150 de kilometri între încărcări. Când are lățimea de un metru, mașina poate rula cu 45 de kilometri pe oră, iar când are lățimea maximă, cu 90 de kilometri pe oră.
Bateriile pot fi încărcate și de acasă și că echipa lui Meridor lucrează în prezent la niște baterii mai puternice. Planul este să testeze o flotă restrânsă în Tel Aviv.
„Vrem ca vehiculul să fie ieftin atât de cumpărat, cât și de întreținut”, a declarat acesta, potrivit dpa. „Va fi mai mult ca un gadget – ieftin și prietenos cu mediul. Ideea este să updatezi gadgetul pe parcurs ce-l îmbunătățim, și nu să cumperi o mașină nouă la fiecare câțiva ani”.
Acesta a mai spus că invenția lor este o soluție bună pentru a asigura mobilitatea locuitorilor orașelor care devin din ce în ce mai aglomerate.
Prototipul final al City Transformer va fi lansat în următoarele 10 luni. Potrivit spuselor lui Meridor, dacă vor primi 10.000 de pre-comenzi, producția va începe în la sfârșitul lui 2019. Prețul stabilit de producător va fi de 10.000 de dolari.
Echipa lui Meridor are planificate și alte versiuni ale mașinii electrice, cum ar fi un model decapotabil și unul mai robust.
Israelul își regândește politicile privind transportul, cu scopul de a trece de la combustibili fosili la mașini electrice. Ministrul Energiei, Yuval Steinitz, a anunțat recent că această schimbare trebuie să aibă loc până în 2030. În 2025, a spus el, pe străzile din Israel ar trebui să fie în jur de 177.000 de mașini electrice. În prezent, nu sunt decât câteva zeci.