L’Observatoire Cetelem: 90% dintre români preferă să consume local

Ediția 2019 a studiului pan-european „L’Observatoire Cetelem” dezvăluie percepția europenilor despre consumul local și dorința de a consuma mai responsabil. Conform studiului, se remarcă o nouă tendință globală, care promovează produsele fabricate la nivel local sau regional. Produsele locale sunt, fără îndoială, din ce în ce mai apreciate, fiind preferate de 89% dintre europeni. În plus, 90% dintre români spun că preferă să consume local, încurajând astfel economia de piață (asemenea austriecilor – 93%, germanilor – 92% și italienilor – 92%).

Imagine de Alexas_Fotos de la Pixabay

Consumul local câștigă teren printre europeni și, mai cu seamă, printre români. 90% dintre români preferă produsele locale, pe care le consideră mai calitative decât cele importate. Aceștia percep consumul local ca pe o reflexie a valorilor proprii, fiind de părere că astfel pot genera un impact pozitiv în comunitate. 34% dintre români cred că achiziționarea produselor locale este un act de patriotism, 31% văd această chestiune ca pe un obiectiv important de urmărit în viitor, iar 30% consideră că o astfel de atitudine ține de mândria națională.

Privit ca un catalizator în protejarea mediului înconjurător, opiniile europenilor asupra consumului local sunt diverse: în vreme ce doar 22% dintre români au convingerea că alegerea de a achiziționa produse fabricare în țara lor conduce la protejarea mediului înconjurător, media țărilor europene este de 42%, în frunte regăsindu-se Suedia (61%), Austria (55%) și Italia (47%).

În România, din ce în ce mai multe persoane imbrățișează consumul local și îi apreciază beneficiile. Fie că o fac din dorința de a susține piața muncii, de a genera creștere economică, din motive patriotice sau fie din preocupare pentru mediu, pentru 45% dintre români dezvoltarea consumului local este o prioritate, iar peste jumătate (52%) sunt de părere că este important să încurajeze consumul de produse locale. Apetitul pentru produse locale contribuie, de asemenea, și la încurajarea producătorilor locali, fiind expresia clară a recunoașterii calității și a modelelor de producție responsabile și sustenabile”, a afirmat Bruno Leroux, CEO, BNP Paribas Personal Finance, Sucursala București.

Cu toate acestea, europenii subliniază faptul că se lovesc de neajunsuri atunci când vine vorba despre disponibilitatea produselor locale, sectorul agro-alimentar fiind cel mai bine reprezentat atât la nivel european (93%), cât și la nivelul României (95%). 

În ceea ce privește preferințele de cumpărare, 94% dintre români aleg, întotdeauna sau de cele mai multe ori, să achiziționeze produse alimentare fabricate în România, 71% preferă produsele de igienă și înfrumusețare locale, 73% aleg echipamente de uz casnic de proveniență locală sau regională, 67% optează pentru articole vestimentare fabricate în țară sau în regiune, și doar o treime optează pentru un autoturism (34%) sau pentru echipamente Hi-Fi (31%).

Totuși, dorința lor de a consuma produse locale este înfrânată de aspecte care țin de preț, o barieră greu de depășit atunci când creșterea economică a unei țări se situează pe un trend descendent. Deși consumul local este privit la nivel european ca un consum responsabil, atunci când se aduce în discuție prețul, peste jumătate dintre români (53%) sunt de părere că produsele locale au costuri mai ridicate față de cele importate. Cu toate acestea, 2 din 3 consumatori sunt pregătiți să facă eforturi financiare pentru a achiziționa produse locale.

spot_img

Ultimele știri