Kaufland a lansat marți prima platformă națională de reciclare a ambalajelor provenite de la produsele de îngrijire personală și a locuinței din România, oferind clienților un sistem de recompense pentru colectarea selectivă și asigurând că recipientele colectate ajung să fie transformate în noi produse.
Gradul de acoperire al platformei de reciclare a ambalajelor de cosmetice și detergenți este de 100%, „broscuța” prin care se colectează fiind acum disponibilă în toate cele 152 de magazine Kaufland din România, cât și cele șapte din Republica Moldova.
La trei ambalaje returnate, clientul primește un cupon de reducere de până 50% la produsele aflate în campania lunii respective.
Retailerul își propune limitarea consumului de plastic cu 20% până în 2025, iar 100% din ambalajele produselor marcă proprie să fie realizate din materiale care permit un nivel maxim de reciclabilitate.
Directorul de comunicare & corporate affairs Kaufland România, Valer Hancaș (foto), a spus, în cadrul unei conferințe, că este vorba despre o investiție de aprox. 100.000 de euro și a subliniat că inclusiv prin investiții mai mici companiile pot crea un impact pozitiv. El a subliniat că firmele trebuie să dea mai mult înapoi și să implementeze soluții în comunitate.
Hancaș a subliniat că fără participarea consumatorilor nu există suficiente ambalaje pentru a face trecerea către o economie circulară, însă aceștia doresc soluții simple și accesibile.
„Oamenii vin la cumpărături și reciclează în același loc. Soluțiile de reciclare trebuie să reflecte părerile consumatorilor”, a spus el.
„Românii vor să recicleze: 69% au răspuns în mod afirmativ că reciclează cel puțin o dată pe săptămână. Colaborarea strânsă dintre mediul privat și autorități este esențială în acest punct. Deșeurile nu sunt un lucru pe care vreau să îl rezolv singur. Fiecare trebuie să facă o bucățică. Obiectivul nostru este să devenim cea mai accesibilă și comodă destinație pentru reciclare, iar fiecare gest bun pentru mediu vine cu o recompensă”, a mai arătat directorul de comunicare al Kaufland, la lansarea platformei de reciclare a ambalajelor de cosmetice și detergenți.
În ceea ce privește recipientele PET, cele de aluminiu și sticlă, retailerul a colectat peste 13 milioane de ambalaje de la 2 milioane de clienți, într-un singur an, prin automatele TOMRA disponibile în parcările hipermarketurilor. Până acum, „broscuța” (campania pilot) a adus peste 300.000 de recipiente reciclabile din plastic de alt tip decât PET, adică HDPE, LDPE care se reciclează total diferit și că odată cu lansarea campaniei se așteptă la o creștere exponențială.
Traseul ambalajelor spre reciclare
După colectare, ambalajele de produse de igienă și curățenie sunt sortate și reciclate cu ajutorul celor două firme specializate partenere – Green PC Ambalaje și FEPRA.
Procesul amplu constă în trei etape:
- sortarea materialelor la stația automată;
- pregătirea pentru reciclare;
- reciclarea propriu-zisă, prin termoformare.
La evenimentul de lansare a platformei a fost prezent și CEO-ul Green PC Ambalaje, Cristian Lazăr, care a spus că inițiativa a oferit un exemplu primăriilor despre cum să se colecteze deșeurile și că retailerul poate fi comparat cu acestea la nivel de cantități colectate și reciclate.
„Noi în calitate de parteneri pe zona de waste management ne asigurăm că aceste deșeuri sunt colectate și reciclate corect. Din aceste produse se fac alte producte care mai apoi ajung pe rafturi. Nicăieri în România nu se mai colectează separat. Este unic în România și în multe state din Europa. Ele se colectează împreună cu alte deșeuri din plastic, iar Kaufland a venit cu această inițiativă care practic dă valoare acestui deșeu. El a început să aibă valoare comercială din ce în ce mai mare pentru că vedeți și dvs. că trecem printr-un război, iar materiile prime devin din ce în ce mai rare și mai scumpe,” a spus Lazăr.
El a menționat că aceste deșeurile se reciclează în România și produsele realizate din materia primă rezultată se fabrică tot în România.
Românii vor să recicleze
Potrivit unui studiu Kaufland România și IZI Data privind comportamentul de colectare selectivă autohton, 69% dintre respondenți declară că reciclează cel puțin o dată pe săptămână. Dintre aceștia, 28% declară că reciclează zilnic.
Colectarea în vederea reciclării în România devine astfel o necesitate. În acest context, pentru a încuraja și a susține comportamentul consumatorilor de a proteja mediul, Kaufland România își extinde infrastructura de reciclare a produselor de îngrijire personală și a locuinței (plasticul de tip PET, HDPE și LDPE) în toate cele 152 de magazinele din România și cele 7 din Republica Moldova.
De asemenea, rezultatele studiului relevă că 57% dintre români apreciază când în mediul privat se susțin programele de protejare a mediului înconjurător, iar 48% menționează centrele specializate de reciclare puse la dispoziție de supermarketuri ca loc de depozitare a deșeurilor reciclabile.
Dintre materialele cel mai des colectate se numără plasticul (81%), urmat de hârtie și carton (68%), sticlă (65%), baterii (56%) și metale (44%), motivația principală fiind aceea de a proteja mediul și a reduce poluarea (73%).
Citește și: Mastercard extinde efortul Priceless Planet Coalition de restaurare a pădurilor