Angajament: Kaufland își propune să comercializeze doar carne de porc românească

Începând cu primăvara anului 2018, Kaufland România ar urma să comercializeze carne de porc românească „în proporție de aproximativ 100%”. Este angajamentul pe care și l-a asumat astăzi conducerea hipermarketului, în prezența Ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale Petre Daea și a altor parteneri implicați în program.

kaufland carne de porc românească

La momentul actual, Kaufland cumpără lunar aproximativ 400 de porci de la producători români, prin intermediul Cooperativei „Țara mea”, cu care are un parteneriat activ de patru ani. Potrivit lui Valer Hancaș, Manager Corporate Affairs & Comunicare, parteneriatul urmează să se extindă, astfel încât, până la finalul anului, Kaufland să preia lunar o cantitate de 800 de porci din producție autohtonă. Obiectivul este ca, până în primăvara anului 2018, pe raftul magazinului să existe carne de porc românească în proporție de „aproximativ 100%”. Excepție o vor face doar produsele aflate la promoție.

Prezent la lansarea programului, Petre Daea, Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, a felicitat inițiatorii programului pentru eforturile depuse, precizând că „nu este o activitate izolată, nu este o acțiune pasageră, ci un program național care se urmărește zi de zi”. A amintit de alte două programe naționale, pentru susținerea cultivatorilor de tomate și pentru susținerea crescătorilor de porci, și a cerut angajaților APIA să se pună mereu în slujba fermierilor, acordându-le la timp subvențiile.

kaufland carne de porc românească

Câtă carne de porc românească va ajunge pe rafturile Kaufland

Pe termen lung, reprezentanții magazinului estimează că vor prelua 60% din cantitatea totală de carne de porc produsă pe teritoriul țării. Pentru 2018, au un obiectiv de 180.000 de porci pe an, iar pentru 2019 – o țintă de 250.000 de porci anual. Pentru ca aceste ținte să poată fi îndeplinite, Cooperativa „Țara mea” ar urma să colaboreze cu peste jumătate din producătorii de carne de porc mici și mijlocii din România. Acum, are contracte cu peste 100. Florin Burculescu, președintele cooperativei, se declară încrezător în programul lansat astăzi.

Dacă în 1989 aveam 15 milioane de porci, în 2000 am avut 800.000 și astăzi avem patru milioane. În acest mecanism, în care avem garantată vânzarea cărnii de porc în România, pe producție românească, pe cereale românești, cred că se poate spune că se restartează industria de carne de porc din România.

Pe lângă preluarea și comercializare produselor pe rafturi dedicate, programul dezvoltat de Kaufland presupune și o componentă de educare a fermierilor. Reprezentanții Cooperativei „Țara mea” își propun să îi determine pe producători să renunțe la soia și să folosească în creșterea porcinelor doar hrană naturală, din furaje obținute din agricultura românească.

Pe lângă susținerea economiei românești, un program care încurajează achiziția de pe plan local are un impact benefic asupra mediului, eliminându-se emisiile aferente transportului mărfurilor.

Potrivit INS, jumătate din carnea consumată de români este carne de porc. Din datele MADR, importăm anual 230.000 de tone de porci și carne de porc și exportăm doar 4.000 de tone. Per total, consumul de carne de porc din România este mai mic decât media europeană: 60 de kilograme, față de 70-75 în UE.

spot_img

Ultimele știri