Aproape jumatate dintre consumatorii americani nu stiu sa identifice elementele necesare unei locuinte verzi, arata studiul "Eco Pulse" realizat de agentia de publicitate Shelton Group. Consumatorii au fost rugati sa identifice produse, servicii sau certificari care sunt necesare pentru a avea o locuinta verde. Aproape 50% dintre acestia nu au fost capabili, dar o mica parte din ceilalti au numit ca exemplu panourile solare, becurile fluorescente, colectarea selectiva a deseurilor si produsele certificare Energy Star.
Cand participantilor li s-a oferit o lista cu optiuni, studiul a scos la iveala faptul ca participantii au alunecat usor in directia opusa: din 17 produse cu caracteristici verzi, respondenti au ales, in medie, 10,4 ca fiind necesare pentru o locuinta prietenoasa cu mediul.
"Consumatorii par sa creada ca o locuinta verde inseamna totul sau nimic, iar din cauza preturilor reale sau percepute, multi dintre respondenti isi pun mainile in cap si spun ca nu pot indeplini toate aceste cerinte", a declarat Suzanne Shelton, director executiv Shelton Group.
Un exemplu oferit de Shelton este faptul ca 71% dintre respondentii intrebati despre panourile solare au raspuns ca acestea sunt unele dintre cele mai scumpe modernizari pentru eficientizarea energiei care pot fi facute, totodata fiind o cerinta esentiala pentru echiparea unei locuinte verzi.
Daca majoritatii indivizilor nu le este clara modalitatea de a-si transforma locuinta intr-una verde prin cai realistice si realizabile, un alt studiu realizat de firma de comunicare Porter Novelli a descoperit ca o mica parte dar influentabila dintre oameni fac valuri cu acest stil de viata si mentin miscarea de ecologizare puternica.
Studiul realizat pe un esantion de 12.000 de adulti din Statele Unite a identificat aproximativ 4% din populatie pe care compania i-a intitulat "influentatori verzi". Acestia au educatie de mediu, sunt activi din punct de vedere politic, recunosc produsele verzi si le folosesc in locuintele lor, dar ii si influenteaza pe cunoscutii lor.
"Noul consumator cu constiinta de mediu se confrunta cu un set de alegeri confuze si intimidante, precum si cu problema complexa ca acel produs trebuie sa fie evaluat in cadrul produselor sustenabile", a declarat David Zucker, director CauseWork, divizia de sustenabilitate din cadrul Porter Novelli.
"Daca producatorii nu reusesc sa ajunga la acei oameni care au intereseul si abilitatea sa-i influenteze si pe restul consumatorilor, mesajul lor de marketing risca sa fie inutil si sa se piarda", a continuat Zucker.