sharetoo reprezintă prima soluție de corporate car sharing din România, lansată în urmă cu 6 luni de către Porsche Finance Group (PFG). Soluția de mobilitate permite companiilor să-și configureze flotele auto în funcție de propriile nevoi.
Serviciul a fost testat începând din 2016, sub marca locală RideON. România s-a numărat printre primele piețe ale grupului care au implementat această soluție. În etapa-pilot, serviciul a fost utilizat de angajații companiilor Porsche în România, precum și de câțiva clienți strategici, cu care grupul are în derulare parteneriate pe termen lung.
Nucleul întregii noastre activități este mobilitatea, soluțiile de mobilitate completă și eficientă pe care le gândim și oferim clienților noștri. Așadar, atunci când te gândești la soluții noi, inovatoare de mobilitate, la eficiența în acest segment și pui toate astea în balanță cu profilul clienților, cu așteptările și nevoile lor individuale, nu ai cum să nu te îndrepți către car sharing. Corporate car sharing este zona pe care activăm noi acum, însă ea este doar o parte a ceea ce înseamnă pentru noi noua linie de business pe care o numim new mobility, zona în care vom dezvolta în viitor numeroase alte proiecte inovatoare”, a declarat, pentru Green Report, Radu Manea, Head of Fleet Management și New Mobility PFG.
It’s all about sharing – Până în 2030, unul din trei kilometri parcurși va fi în regim ”shared”
Serviciul de car sharing este accesibil oriunde în România și funcționează după principiul că fiecare client corporate care utilizează serviciul are flota contractată la sediul său. Acela este punctul de plecare și sosire pentru orice călătorie cu mașinile sharetoo întreprinsă de angajații respectivei companii, prin urmare nu există pentru noi nicio restricție în a oferi serviciul atât unei companii cu sediul la București, cât și uneia cu sediul în orice alt oraș al țării.
Fără o flotă fixă
Flota sharetoo nu este una fixă și nu va fi niciodată – deciziile de extindere, diminuare a numărului de mașini, precum și mixul de modele țin și vor ține mereu de opțiunile clienților. Acesta este și conceptul de bază al serviciului de corporate car sharing pe care l-am lansat – structura flotei este gândită și stabilită individual, împreună cu fiecare client în funcție de potențialul său de utilizare, de tipul și numărul deplasărilor, de tipul utilizării etc. În baza acestor elemente se decide dimensiunea și structura fiecărei flote – așadar nu se exclude niciun model sau nicio marcă dintre cele ale concernului Volkswagen”, a mai spus Radu Manea.
Mașinile electrice sunt parte din flota sharetoo, însă ea nu este alcătuită exlcusiv din astfel de mașini.
Nu aveam cum să nu includem și astfel de mașini în flotă – ele reprezintă o parte importantă a viitorului în domeniul auto, oamenii sunt interesați să le testeze, să le conducă, ele reprezintă o alternativă extrem de comodă și interesantă mai ales pentru deplasările în oraș, așadar toate criteriile erau întrunite. În plus, contribuim la reducerea gradului de poluare din oraș – în primul rând prin utilizarea unei mașini în comun de către mai multe persoane, dar și prin utilizarea mașinilor electrice. Considerăm că această alegere, de a pune la dispoziție clienților noștri atât mașini electrice cât și mașini convenționale cu un consum redus de combustibil, va contribui la reducerea nivelului de poluare din București și va îmbunătăți traficul din orașele aglomerate”, a explicat Radu Manea.
Pași mici către segmentul retail
Reprezentantul PFG a punctat faptul că în dezvoltarea serviciului a contat foarte mult structura de business în cadrul căreia activează și anume parte a unui grup financiar care oferă soluții de finanțare, asigurare și management de flote clienților din România.
Cunoaștem piața, cunoaștem clienții, beneficiem de experiența și sprijinul colegilor din Austria și din toate țările în care grupul Porsche Bank este prezent și, împreună cu ei, putem să gândim și să dezvoltăm direcții noi de business fără eforturi extraordinare, lucru poate mai dificil de realizat de către o companie mică, aflată la început de drum. Contează mult flexibilitatea și diversitatea pe care o poți oferi clienților, iar nouă ne stă în putere să facem asta – putem alterna diverse produse financiare din portofoliu, putem mixa produsele și serviciile oferite în orice mod solicitat de client, dispunem de o gamă largă de modele și mărci auto, așadar premisele au fost pentru noi foarte bune”, a mai spus Manea.
Referindu-se la segmentul retail de car sharing, Radu Manea a precizat că există alte reguli, alte limitări și alte condiții. Este necesară o anumită infrastructură, modelul de business este cu totul altul, contează extrem de mult și educarea utilizatorilor/șoferilor.
Este însă o zonă către care privim și noi și către care ne îndreptăm cu pași mici. În aceeași categorie aș introduce și transportul alternativ – aici vorbim despre infrastructura corectă, despre un sistem de management al traficului, sunt alte aspecte de luat în seamă”, a spus acesta