Institutul Naţional de Sănătate Publică propune întreruperea traficului pe bulevardele poluate

Într-un studiu privind evaluarea expunerii populației la poluarea aerului cu praf, Institutul Naţional de Sănătate Publică a recomandat ca traficul să fie întrerupt pe anumite artere din București, atunci când se depășesc limitele maxim admise. Potrivit Gabrielei Firea, în Capitală circulă zilnic două milioane de mașini.

Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, a prezentat marți recomandările făcute autorităților locale de Institutul Național de Sănătate Publică, ca urmare a studiului pe care l-a realizat privind evaluarea expunerii populaţiei la poluarea aerului cu particule în suspensie şi impactul asupra sănătăţii în Bucureşti.

Studiul vizează perioada 2010-2017, când rețeaua de monitorizare a calității aerului de la Ministerul Mediului înregistra depășiri frecvente pentru poluarea cu praf.

Gabriela Firea spune, în interviul de pe pagina sa de Facebook, în care citește recomandările INSP, că în ultimii ani nu s-au mai înregistrat la fel de multe depășiri. Totuși, pentru că aceste date au fost contestate în ultima perioada, aceasta a cerut un audit internațional al stațiilor de măsurare a poluării.

https://www.facebook.com/gabifirea/videos/3296643033685293/

Recomandările făcute de Institutul Național de Sănătate Publică, pentru București:

  • posibilitatea întreruperii circulației pe anumite artere, atunci când se depășeșc limitele maxim admise, până la refacerea condițiilor de mediu.
  • identificarea surselor de poluare în special în punctele unde s-au înregistrat în mod repetat depășiri ale nivelurilor de pulberi în suspensie: zona Drumul Taberei, Cercul Militar. Este posibil ca în aceste regiuni, pe lângă trafic să contribuie și alte surse de poluare, cum ar fi șantiere defectuos manageriate;
  • îmbunătățirea infrastructurii de transport în comun și încurajarea populației să folosească această infrastructură prin programe de fidelizare, crearea de culoare unice pentru transportul în comun pe distanțe cât mai mari;
  • aplicarea unor taxe majorate pentru cei care tranzitează orașul cu autoturismele, dar numai după amenajarea unor parcări la gurile de metrou, la intrarea în oraș;
  • infrastructură pentru biciclete;
  • monitorizarea șantierelor;
  • crearea centurii Capitalei și încurajarea populației să amenajeze acoperișuri verzi;
  • extinderea rețelei de metrou.
spot_img

Ultimele știri