Importurile de ulei alimentar uzat vor duce la creșterea defrișărilor

Importurile de ulei alimentar uzat pentru biocombustibili duce la creșterea defrișărilor și la creșterea cererii de ulei de palmier, avertizează un nou studiu.

Uleiul alimentar uzat este baza pentru biodiesel, care produce mult mai puțin CO2 decât combustibilii fosili. Însă experții sunt îngrijorați că uleiul uzat este înlocuit în Asia cu ulei de palmier obținut din zone defrișate, relatează BBC News.

Reducerea emisiilor de la transport este o provocare dificilă pentru guvernele lumii. Multe dintre ele oferă stimulente pentru înlocuirea combustibililor fosili cu cei pe bază de plante, cum ar fi soia sau rapiță.

În aceste circumstanțe, uleiul alimentar uzat a devenit un ingredient cheie pentru biodiesel în Europa. Între 2011 și 2016, utilizarea uleiului uzat ca bază pentru biodiesel a crescut cu 360%.

Însă un nou studiu, realizat, de NNFCC, sugerează că importurile de ulei alimentar uzat din Asia agravează schimbările climatice prin creșterea defrișărilor și a cererii de ulei de palmier.

Cererea de ulei de palmier a dus la defrișări la scară largă în țări din Asia de Sud-Est cum ar fi Indonezia, Malaezia și Thailanda. Între 2010 și 2015, Indonezia a pierdut 3 milioane de hectare de pădure din cauza extinderii plantațiilor de palmieri pentru ulei.

Conform unui studiu recent, fiecare hectar de pădure care este transformat într-o plantație de ulei de palmier emite cantități de CO2 echivalente cu zborul a 530 de oameni între Geneva și New York.

Majoritatea uleiului alimentar uzat importat este ulei de palmier. Însă creșterea cererii din partea Europei va agrava defrișările, avertizează experții.

„Producerea biodieselului din ulei alimentar uzat importat nu mai este un lucru pozitiv pentru mediu, cum era perceput înainte. Există îngrijorări serioase că unele dintre aceste uleiuri nu sunt cu adevărat uzate sau pot cauza defrișări în mod indirect. Guvernele trebuie să studieze sursa uleiului alimentar uzat mai cu atenție și să ceară organizațiilor care certifică materii prime pentru biocombustibili să realizeze verificări mai riguroase și ample.”, a declarat Greg Archer, director Transport and Environment Marea Britanie.

spot_img

Ultimele știri