Raportul de Sustenabilitate Henkel 2013, publicat astăzi, detaliază cele mai importante realizări ale companiei din ultimul an, în domeniul protecției mediului și al progreselor sociale, se arată într-un comunicat al companiei.
Un aspect esențial îl constituie implicarea activa și pregătirea angajaților din întreaga lume. Acest al 23-lea raport prezintă inovațiile sustenabile ale companiei. Toate aceste eforturi concura la realizarea obiectivului pe termen lung al companiei: triplarea eficienței resurselor până în anul 2030”, potrivit reprezentanților Henkel.
În urmă cu doi ani Henkel și-a prezentat strategia de sustenabilitate, ce are în prim-plan obiectivul pe termen lung, de a obține mai mult cu mai puțin (“achieving more with less”) și creșterea eficienței resurselor cu factor 3 până în anul 2030.
Pentru realizarea acestui obiectiv ambițios, Henkel continua să se focuseze pe crearea de soluții sustenabile, ca, de exemplu produse inovatoare, proiecte realizate împreună cu parteneri din diverse comunități, industrii, și asociații, precum și nenumărate inițiative sustenabile ce îi implica pe cei 47.000 angajați ai companiei.
Exemplele prezentate în Raportul de Sustenabilitate 2013 demonstrează faptul că suntem pe drumul cel bun către atingerea obiectivelor fixate în urmă cu doi ani”, a declarat Kathrin Menges, Executive Vice President Human Resources și Președinte Henkel Sustainability Council.
Aceste programe includ siguranță la locul de muncă, dar și programe avansate derulate pe piețele emergente pentru management trainees. Programul “Ambasadorii Sustenabilității” a fost una dintre cele mai importante inițiative globale din 2013.
Prin acest program, angajații Henkel dobândesc cunoștințe complexe din domeniul sustenabilității, pe care le transmit mai apoi colegilor, furnizorilor, clienților, consumatorilor, dar și copiilor/elevilor. De la debutul programului în 2012, Henkel a pregătit cca 1.500 ambasadori ai sustenabilității, care au implementat programul în 25 de țări, implicând peste 15.000 elevi.
Un alt domeniu de interes în anul 2013 a fost management-ul inovațiilor sustenabile. Inovațiile de produs joacă un rol-cheie în îmbunătățirea calității vieții și ele trebuie să nu mai fie dependente de consumul de resurse. Inovațiile sustenabile trebuie să satisfacă în egală măsură criterii precum calitate, compatibilitate cu mediul și responsabilitate socială, prin reducerea cantității de materii prime folosite în procesul de producție, sau prin reducerea cantității de energie implicate în faza de consum. Henkel abordează aceste probleme împreună cu partenerii săi de-a lungul întregului lanț valoric. De multe ori, colaborarea îmbraca forma unor acorduri de cooperare cu furnizori, sau proiecte derulate împreună cu clienți și retailer”, se arată în același comunicat.
Performanțele înregistrate în 2013 din perspectiva “sustainability scorecard” demonstrează eforturile continue ale companiei Henkel pentru îmbunătățirea eficienței și siguranței. În ultimii 11 ani, de exemplu, compania a înregistrat scăderi ale consumului de apă și energie cu 51% și respectiv 44% și reducerea deșeurilor cu 47% per tonă de producție. În aceeași perioadă de timp, numărul accidentelor de muncă a scăzut cu 90%”.