Compania Harley-Davidson a lansat o motocicletă electrică ce se adresează tinerilor pasionați de condus, dar și de mediul înconjurător. Doar că acest segment de piață nu își permite LiveWire, care costă cât o mașină Tesla Model 3.
Cu reguli din ce în ce mai stricte privind emisiile, companiile auto din Europa, China și Statele Unite se văd nevoie să treacă la modele electrice. Un studiu din februarie, realizat în SUA în rândul motocicliștilor millenniali, arăta că 69% dintre aceștia erau interesați de motocicletele electrice.
Potrivit concluziilor acestui studiu, Harley Davidson merge în direcția bună, căci a lansat LiveWire, o motocicletă electrică ce păstrează liniile modelelor brandului de 116 ani. Doar că segmentul de piață căruia i se adresează acest produs – tineri pasionați de motociclete, dar și de protejarea mediului – nu sunt dispuși să plătească 29.799 de dolari pentru noul model. Prețul este apropiat de cel al unei mașini Tesla Model 3.
Cu clienții fideli care înaintează în vârstă și cu cea mai puternică scădere a vânzărilor din ultimii patru ani, în 2018, Harley își punea speranțe în noul model, comentează Reuters. Totuși, precomenzile, care au început în State din luna ianuarie, au fost date de motocicliști în vârstă, potrivit interviurilor cu 40 dintre cei 150 de dealeri care distribuie motocicletele în SUA.
Unii dintre agenți spun că au primit cereri de la clienți tineri, dar că este foarte dificil să le transforme în vânzări, motivul fiind prețul mare. Peste jumătate din absolvenții de facultate din America, pentru care Harley a gândit această motocicletă, au împrumuturi care presupun rate lunare între 200 și 300 de dolari. Un manager al unui magazin auto a explicat pentru Reuters că cei mai mulți millenniali nu-și pot permite o motocicletă care se adresează clienților tineri și pasionați, cu venituri anuale de peste 100.000 de dolari.
Spre comparație, compania Zero Motorcycles, din California, vinde motociclete electrice cu prețuri între 8.500 și 21.000 de dolari, iar modelul de top – SR/F – este similar cu LiveWire, dar costă cu aproape 9.000 de dolari mai puțin. Totuși, un dealer al Zero din Chicago a spus că nu a vândut nici măcar o motocicletă SR/F motocicliștilor sub 35 de ani. Toate cele trei motociclete pe care le-au cumpărat clienții tineri au avut prețul până în 10.000 de dolari.
Prima mașină Tesla a costat 100.000 de dolari, dar prețurile au scăzut pentru următoarele modele. Acum, Tesla Model 3 costă începând de la 35.000 de dolari. Harley plănuiește să mai lanseze patru modele electrice până în 2022 – printre care o bicicletă pentru copii – fără să anunțe însă scăderi de prețuri.
În plus, prețul nu este singura limitare a LiveWire. Bateria motocicletei are o autonomie de 235 de kilometri în oraș sau 153 de kilometri combinați – în oraș și pe autostradă. O priză obișnuită poate încărca bateria într-o noapte, iar cele cu încărcare rapidă, de la dealerii Harley, în 60 de minute. Astfel, bateria îi reduce mobilitatea motociclistului.