Sa lasi mostenire cartile de credit este probabil cel mai ecologic gest pe care ai putea sa-l faci, dar, uneori, esti nevoit sa te aprovizionezi cu materie prima ori sa sprijini un restaurant preferat.
Pana vom ajunge insa la acest record ecologic, nu ai motive, deocamdata, sa te simti vinovat, mai ales cand alegi produsele unei companii al carei principal scop nu este profitul, ci protejarea mediului.
Pornind de la aceste considerente, agentia americana de rating „verde” Greenopia a intocmit anul trecut Top 7 al celor mai ecologice companii din lume, relateaza TreeHugger.com.
Economistii americani au avut de unde sa aleaga, iar lista pe care au alcatuit-o a fost structurata pe categorii si este demna de luat in seama.
Va veti intreba la ce ne mai foloseste un astfel de top acum cand am intrat de aproape o luna in anul 2011.
Raspunsul este dat tot de Greenopia care sustine ca lista sa este deosebit de utila cel putin pentru cateva luni de acum inainte, deoarece ne ghideaza atunci cand vrem sa facem cumparaturi si suntem interesati in alegerea lor si de protectia mediului.
Putem sa alegem astfel, luand in considerarere comandarile specialistilor de la Greenopia, cele mai verzi companii sau produse care se gasesc pe piata.
IKEA
Cu vanzari de peste 27 de miliarde de euro anual, IKEA dovedeste ca este un lant comercial puternic, iar intentia sa, declarata chiar in mod agresiv, este aceea de a fi sustenabil.
71% din produsele IKEA sunt reciclabile sau fabricate din desuri. Compania recicleaza 84% din deseurile generate in magazinele sale, iar cel putin o jumatate din energia pe care o foloseste provine din surse regenerabile.
Patagonia
Fabricatul american de imbracaminte Patagonia este adesea catalogat ca fiind cea mai prietenoasa companie cu mediul, din SUA.
Produsele sale sunt facute din materiale reciclate sau din materie prima organica, iar birourile si reteaua de distributie sunt ecologice.
Patagonia a mers pana intr-acolo incat furnizeaza studii in care analizeaza durata de „viata” a unora dintre produsele sale.
Pizza Fusion
Iubitorii de pizza bio au si ei motive sa se bucure. Pizza Fusion nu numai ca ofera pizza organica, dar a implementa si masuri verzi chiar si dincolo de birourile sau magazinele in care-si desfasoara activitatea.
Multe dintre spatiile sale sunt certificate LEED, angajatii poarta uniforme din bumbac organic, livrarile se fac cu ajutorul vehiculelor hibride si cel mai mai interesant lucru pe care il face aceasta companie este acela ca le ofera clientilor sai un stimulent inedit.
Daca sa inapoiezi un ambalaj folosit, primesti un discount cand comanzi, data viitoare, pizza.
Honest Tea
Honest Tea este o afacere naturala, organica si ecologica. Greenopia a denumit ceaiul pe care-l ofera acest lant de ceainarii ca fiind cea mai verde bautura a tuturor timpurilor.
Iata si unele dintre motive. Honest Tea abordeaza o arhitecura verde pentru cladirile sale si foloseste cutii de carton netratat chimic.
Honda
Castigatorul la categoria „sofat” este Honda, compania care producea hibrizi cu mult inainte sa apara modelul Prius de la Toyota.
In 1999, Honda lansa hibridul Insight. Compania are peste 10 modele de masini a caror medie de consum este 8,2 litri la suta de kilometri, obtinand astfel cel mai bun scor.
Aceste modele vin in completarea liniei de hibrizi Civic si Honda Insight, cat si a multor alte modele ecologice pe care aceasta companie urmeaza sa le produca.
Virgin
Cu Richard Branson la conducere, nu este surprinzator ca Virgin se afla in topul de onoare al celei mai verzi linii aeriene din ghidul Greenopia.
Flotele sale moderne de avioane emit putine emisii poluante, iar designul special al aripilor contribuie la o economisire eficienta a combustibilului.
Virgin a testat cateva avioane care zboara exclusiv cu biocarburanti, iar sediile sale principale sunt certificate LEED pentru eficienta energetica.
Dell
Dell, una dintre cele mai mari companii de computere din lume, face eforturi sa devina si cea mai verde.
Dell are un mare numar de produse certificate EPEAT (consum redus de energie) si este preocupata de durata de viata a produselor sale.
Compania are, de asemenea, un vast program de buy-back, prin care care isi recicleaza produsele proprii, dar accepta si produsele altor companii pentru un pret modic.