Pentru ca ne pasa de parerile cititorilor nostri, „Green Report” pune la bataie, incepand cu aceasta editie a revistei, doua pagini de dezbateri. Cei interesati sa-si prezinte sugestiile gasesc temele de discutie propuse de echipa noastra pe www.green-report.ro Ne puteti scrie pe adresa: Bucuresti, Vasile Lascar nr. 8, ap. 20 sau pe mail, pe adresa redactie@green-report.ro
Masina eoliana
Grea este chimia, dar toti simt nevoia sa-si dea cu parerea. Cu privire la emisiile de CO2, daca torn in rezervor benzina, etanol sau ulei comestibil, tot aia iese pe teava de esapament. Ecologic ar fi sa folosim masina electrica sau cu hidrogen. Electricitatea obtinuta in termocentrale nu are niciun rezultat pentru ca acolo se arde carbune, generand emisii. Ramane electricitatea obtinuta de la centrale eoliene, panouri de celule voltaice si ce s-o mai descoperi. (Dinu Gaber)
Unde-i pompa?
Eu, personal, mi-as dori un Saab BioPower 9-3… In Romania nu exista insa retea de pompe de alimentare cu bioetanol. Pacat. In Brazilia (si nu nu mai) toate masinile merg pe bioetanol… (Bogdan Spiru)
Automobile eco -zero emisii, zero interes
Echipa „Green Report” a fost curioasa sa afle de la dumneavoastra: „De ce nu au succes in Romania automobilele ecologice?”. 52% dintre cei care au raspuns pe site considera ca masinile eco sunt prea scumpe, 35% spun ca oferta este prea mica, 8,7% nu au auzit de asa ceva sau spun ca nu exista in Romania, iar un pic peste 4% 4 isi manifesta neincrederea fata de noua tehnologie.
Tratamente cu „regrete”
Desi oamenii de stiinta incearca sa gaseasca solutii alternative, acestia sunt pusi la colt de milioanele de persoane care le dau peste nas cumparand masini poluante. Publicitatea in randul tuturor „plapumilor” sociale poate ar remedia usor situatia. Dar romanii au un usor grad de inconstienta, care ii face sa creada ca sunt mai puternici decat natura. De asemenea, un alt motiv ar fi preturile cam piperate. Daca doresti cu adevarat sa schimbi inevitabilul (si aici ma refer la incalzirea globala), ca producator trebuie sa scazi preturile, in primul rand. In plus, oamenii ar trebui sa se mai opreasca din aceasta fuga continua dupa energie si viteza si sa mai aiba grija si de floarea din fata blocului. Nu cred ca este posibil sa-i convingem pe toti oamenii
din Romania sa ne urmeze exemplul, dar ii putem face (mai bine zis natura) sa regrete ca nu au facut-o. (Tiboaca Carmen)
Dilema q7
Problema e la nivel administrativ. Statul roman e foarte indulgent si nepasator cu privire la vechiturile care polueaza atat de mult. Romanul e foarte inventiv si nici de-al naibii nu se desparte de conserva lui pe 4 roti. Vorba aia: „Cat o mai merge e buna s-asta!”. Programul „Rabla” nu a incurajat nici pe departe innoirea parcului auto, contravaloarea primita pe o rabla fiind de aproximativ 1.000 $. Ce masina iti cumperi cu banii astia? Si cea mai ieftina masina din lume, produsa de Tata Motors, costa 1.500 $. S’apoi, diferenta de 500 $ e cam mare pentru buzunarul romanului. Cum sa mai punem problema automobilelor ecologice? Cel care ar avea suport financiar pentru asta nu stie cum sa faca sa-ti schimbe Q7-le cu un Porsche Cayenne. Deci… problema este sus! (Dumitru Ursu)
Scump doamna, scump!
Problema in Romania este, in mare parte, una financiara, existenta putinor modele de automobile ecologice si la un pret foarte mare si needucarea populatiei. In lume, problema este inlocuirea energiei clasice cu cea mai putin poluanta, industria actuala bazandu-se pe energia combustibililor fosili; o schimbare pe plan global cu o energie verde ar solicita foarte mult economia mondiala, ceea ce, din pacate, este foarte greu si necesita foarte multa munca si vointa. Economia va fi oricum afectata din cauza epuizarii resurselor de energie clasice.
(Vasile Mariana)
Din fundul capului
Romanii cred ca automobilele verzi nu prea exista la noi din cauza ca oamenii nu au bani pentru acestea, dar, pe de alta parte, ele au emisii de CO2 mici si au un consum minimalizat de carburant i. Daca statul doreste sa reduca emisile, ar trebui sa aduca aceste masini doar daca ar da si niste bani oamenilor pentru a le cumpara. (Margeloiu Andrei)
Pe aici nu se trece…gratis
Pentru ca, in cotidianul actual, doar legea mai poate face, sa zicem, ordine in temperamentala societate, tragand linie intre cinste si snobism, consider ca limitarea/suprataxarea circulatiei in centrul
oraselor ar face la un moment dat diferenta, dandu-ne, in cele din urma, un aer mai respirabil si diminuand, in acelasi timp, stresul provocat de imbulzeala rutiera… (Marius Valentin Saceanu)
Ave Prigoana!
Foarte importante sunt campaniile media asidue care sa convinga omul de rand ca TREBUIE sa contribuie la combaterea poluarii. {i aceste campanii trebuie sa-i convinga pe cetateni si pe soferi ca trebuie sa mearga cu mijloacele de transport in comun, si nu cu masina personala, cat mai mult posibil, trebuie sa achizitioneze masini ecologice, eventual hibrid, trebuie sa mearga pe jos, trebuie sa nu distruga spatiile verzi si, eventual, sa planteze sau sa igienizeze aceste spatii. Administratia trebuie sa contribuie, de asemenea, schimband pacurile de autovehicule pentru transportul in comun cu unele ecologice, care functioneaza cu energie electrica. Tramvaiul si metroul sunt o optiune extraordinara. Daca cetatenii nu inteleg nimic din toate astea si nu sunt dispusi sa renunte la luxul personal pentru viitorul copiilor lor, atunci consider inerenta impunerea unei taxe de circulatie in centrul oraselor sau limitarea accesului in acele zone. Asa cum spunea si domnul Prigoana, daca cu frumosul nu se poate, se va putea cu sanc tiuni. Nu mai avem timp sa asteptam ca romanii sa se trezeasca. Trebuie sa actionam acum!! Nu de maine, din momentul asta! (Gabriela Ciobotaru)
Un troleibuz numit dorinta
Ploiestiul devine din ce in ce mai aglomerat; normal ca si poluarea creste. Cel mai bine ar fi daca s-ar dezvolta mai mult transportul urban cu troleibuze, pentru ca autobuzele sunt poluante, iar de metrou nici nu poate fi vorba. Liniile de tramvai necesita o intretinere speciala si pot fi folosite in siguranta doar acolo unde strazile sunt foarte largi, ceea ce nu prea se intampla prin orasele noastre, pentru ca asa au fost ele facute. Asa ca hai sa ne urcam mai des in transportul in comun si, daca este posibil, mergeti mai des pe jos pentru ca asa mai facem si noi miscare si nu mai devenim sedentari. Tot nu prea mai avem noi timp de sport, tot timpul in stres si pe fuga. (Lupescu Ion)
Reducerea traficului in marile orase
La intrebarea „Cum putem reduce poluarea generata de traficul din marile orase?”, variantele propuse de noi drept raspuns au fost:
– limitarea/suprataxarea circulatiei in centrul oraselor
– sisteme moderne de monitorizare a traficului
– repararea si construirea de centuri pentru ocolirea oraselor
– construirea de pasaje sub si supraterane in intersectiile aglomerate
Construirea centurilor ocolitoare a fost raspunsul celor mai multi dintre dumneavoastra (46%). Pasajele supra si subterane reprezinta o solutie doar pentru 28%dintre participantii la sondaj, iar 24%cred ca decongestionarea traficului s-ar produce prin taxarea suplimentara in centrul oraselor. Numai 1%dintre dumneavoastra au spus ca monitorizarea traficului si aplicarea solutiilor inteligente de fluidizare a traficului ar putea duce la reducerea poluarii.