GBI 2011: 66% dintre companii au o politica de CSR cu componenta de protectia mediului

Politica de Responsabilitate Sociala Corporatista (CSR) este parte integranta a dezvoltarii durabile. Prin intermediul CSR, companiile isi monitorizeaza voluntar si isi imbunatatesc impactul social si de mediu al actiunilor lor.

66% dintre societatile care s-au inscris la Green Business Index 2011 (GBI) au o politica de CSR cu componenta de protectia mediului clar evidentiata si responsabili desemnati pentru a o implementa, 7% si-au conturat politica de CSR, dar nu au si responsabil desemnat, iar restul de 27% nu detin o astfel de politica in cadrul companiei.

O posibila explicatie a ponderii ridicate a companiilor cu politica de CSR mediu este constientizarea avantajelor oferite de practicarea unei politici coerente de CSR mediu. Politica de CSR mediu a companiilor inscrise in GBI 2011 vizeaza actiuni de voluntariat, plantari, donatii de bani pentru cauze verzi si donatii de materiale pentru cauze verzi.

Ca actiune de sine statatoare, cea mai mare pondere o au donatiile de materiale pentru cauze verzi, 8% dintre companiile respondente fiind implicate in astfel de activitati de binefacere.

Pe locul secund in ceea ce priveste initiativele cu caracter singular se situeaza voluntariatul, 7% dintre companii desfasurând acest tip de activitati cu angajatii. De asemenea, 4% dintre companiile respondente au efectuat doar plantari, iar alte 4% si-au axat activitatile de CSR pe donatii de bani pentru cauze verzi. Majoritatea companiilor respondente, 44%, au insa o abordare integrata a politicii de CSR mediu, printr-o combinatie de activitati care inglobeaza voluntariatul, donatiile de bani si de materiale pentru cauze verzi. 

Raportul Green Business Index 2011 este un produs al Green Business Index, singurul proiect de evaluare gratuita a responsabilitatii de mediu a companiilor din Romania. Rezultatele acestui raport au fost generate din chestionarea companiilor inscrise in Green Business Index. Pentru a intra in clasament, 68% dintre companiile participante au completat online rubricile chestionarului editiei 2011, pe pagina proiectului – www.gbindex.ro.

Cosmin Zaharia

spot_img

Ultimele știri