Gardianul: Motoarele Diesel vechi, interzise in unele orase din Germania

Vehiculele considerate prea poluante nu mai au voie sa circule, de marti dimineata, in centrul a trei mari orase germane. Intre acestea se numara si capitala Berlin, iar masura va fi extinsa in cursul anului 2008 in alte 20 de localitati ale tarii, intre care Stuttgart si Munchen, transmite AFP.Obiectivul acestei reforme, inedite in Germania, este de a interzice in marile orase, incepand cu Berlin, Koln si Hanovra, circulatia masinilor care emit prea multe microparticule. In total, 1,7 milioane de vehicule, in special cele dotate cu motoare diesel vechi, vor fi afectate de aceasta masura.

Autoritatile spera astfel sa-i convinga pe proprietarii de masini vechi sa le echipeze cu filtre speciale, daca este posibil. Concret, toate masinile sau camioanele care vor sa aiba acces in zonele vizate trebuie sa aiba pe parbrize o noua vigneta, de culoare verde, galbena sau rosie, in functie de gradul de poluare al vehiculului. Masinile considerate cu adevarat prea poluante nu vor putea obtine niciuna dintre aceste vignete si deci le va fi interzis accesul de facto.

Amenda- 40 de euro

Soferii care circula sau stationeaza fara vigneta in zonele protejate risca o amenda de 40 de euro si o sanctionare de un punct in permis. La Berlin, autoritatile au anuntat totusi ca vor da dovada de clementa cel putin pana la sfarsitul lunii ianuarie.Aceasta reforma este "tentativa cea mai serioasa pana in prezent pentru a lupta impotriva celei mai serioase surse de poluare a aerului, care provoaca 75.000 de decese premature pe an", a afirmat intr-un comunicat organizatia ecologista Deutsche Umwelthilfe. Organizatia a anuntat ca trimite in teren, incepand de miercuri, propriile echipe de controlori, pentru a sensibiliza populatia.

Taxa pentru masinile care polueaza, la Milano

Soferii care conduc masinile cele mai poluante vor trebui sa achite, de miercuri, o taxa pentru a intra in centrul orasului Milano, potrivit unei decizii a autoritatilor municipale din capitala economica a Italiei, relateaza AFP. Achizitionarea unui permis special denumit "ecopass", zilnic sau permanent, al carui pret variaza in functie de nivelul de poluare al vehiculului, va fi obligatorie pentru a trece de una dintre cele 43 de "porti" electronice, dotate cu echipamente video, care asigura accesul in centrul istoric al orasului Milano. Intrarea in vigoare a masurii, care nu vizeaza masinile "prietenoase" cu mediul, adica cele care respecta normele europene, si nici vehiculele cu doua roti, este marcata de o anumita confuzie, potrivit asociatiei consumatorilor Codacons, care s-a plans in presa de o lipsa de informare si de claritate. Primaria a precizat ca vehiculele inmatriculate intr-o alta tara care nu se supun normelor europene vor fi scutite de plata acestei taxe, raspunzand astfel uneia dintre intrebarile ridicate de criticii masurii.

Potrivit estimarilor oficiale, 40.000 de vehicule – automobile cu benzina sau motorina, autobuzele diesel – care emana 90% dintre emisiile de gaze polunate din traficul rutier vor trebui sa plateasca zilnic aceasta taxa de pe urma careia autoritatile locale se asteapta la un venit anual de 24 de milioane de euro, bani ce vor fi reinvestiti in transportul public.Biletele zilnice de doi, cinci sau zece euro si abonamentele "de libera trecere" de 50, 125 sau 250 de euro pot fi cumparate din data de 18 decembrie de la chioscurile de tutun, iar din 27 decembrie si prin internet.Primarul din Milano, Letizia Moratti, membra a partidului lui Silvio Berlusconi, Forza Italia, a dus o batalie acerba chiar in randul majoritatii sale din consiliul municipal pentru a putea promova acest proiect.

spot_img

Ultimele știri