Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt blocate, pentru ca proiectantul si consultantul, respectiv companiile Comaxa si Primacons, nu au realizat un studiu de evaluare a impactului de mediu.
„Consortiul de firme care lucreaza pe tronsonul Moara Vlasiei – Ploiesti nu a depus studiul si graficul de lucrari. Lucrarile sunt blocate si vom penaliza proiectantul si consultantul”, ne-au declarat oficialii Companiei Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Agentia pentru Protectia Mediului Ilfov a interzis taierea unei paduri de peste 4 hectare, aflata pe traseul autostrazii. „Pentru defrisarea acestei zone, trebuie sa avem avizul Agentiei pentru Protectia Mediului Ilfov. Din luna ianuarie trebuia sa primim studiul de la consultanti, pentru a fi depus la Agentia de Mediu”, ne-au spus reprezentantii Companiei de Autostrazi. Tronsonul de autostrada Moara Vlasiei – Ploiesti traverseaza Padurea Surlari. „Este necesara scoaterea din fondul forestier a unei suprafete de 4,1 hectare din Padurea Surlari, care face parte din situl Gradistea – Caldarusani – Dridu. Cele 4,2 hectare trebuie defrisate pentru realizarea a circa 600 de metri de autostrada. APM Ilfov a trimis o astfel de solicitare catre CNANDR inca din 21 ianuarie 2008. Societatea care realizeaza proiectarea tronsonului respectiv, Primacons, ar fi trebuit sa realizeze studiul de evaluare a impactului asupra mediului, urmand ca raportul sa fie realizat ulterior de angajatii din Companiei”, ne-au explicat oficialii CNADNR. Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, s-a intalnit de mai multe ori cu autoritatile implicate in constructia autostrazii Bucuresti – Ploiesti si a cerut accelerarea lucrarilor. „Lucrarile pentru Autostrada Bucuresti – Ploiesti sunt blocate numai in doua puncte. Acum se deruleaza negocieri cu Ministerul Mediului pentru deblocarea acestor lucrari”, a afirmat, zilele trecute, Ludovic Orban.
Peste 70 de specii de pasari protejate, amenintate
Padurea care va fi traversata de autostrada Bucuresti- Ploiesti are o suprafata de 6.642 hectare. Aici se gasesc 70 de specii de pasari protejate, din care 60 de specii de pasari migratoare, trei specii periclitate la nivel global si 23 de specii de pasari incadrate in Directiva privind conservarea pasarilor salbatice. Ministrul transporturilor a cerut ca, pana la sfarsitul anului 2009, tronsonul de autostrada Bucuresti – Ploiesti sa fie finalizat. Potrivit Companiei de Drumuri, pe autostrada Bucuresti – Brasov se va putea circula cel mai devreme la sfarsitul lui 2011 sau inceputul lui 2012, costul total de constructie fiind de 2,2 miliarde de euro. „Peste 214 milioane de lei (60 milioane de euro) vor fi alocate pentru lucrari la cele doua tronsoane ale autostrazii, respectiv Bucuresti – Moara Vlasiei (19,5 kilometri) si Moara Vlasiei – Ploiesti. Primul tronson va fi realizat de compania italiana Pizarotti/Tirena Scavi, si sectiunea Moara Vlasiei – Ploiesti, de consortiul format din companiile Spedition UMB, PA & CO International, Euro Construct Trading si Comaxa.
Pentru mai multe informatii viziteaza Gardianul