Timisoara este singurul oras din Romania care a semnat, luna aceasta, Charta Velo-city de la Bruxelles alaturi de alte 22 de orase europene, angajandu-se sa investeasca pentru a asigura o infrastructura adecvata mersului pe bicicleta si sa militeze pentru deplasarile urbane pe doua roti.
Printre orasele semnatare se mai afla Madrid, Milano, Bruxelles, Helsinki, Valencia sau Gdansk. Reducerea cu jumatate a accidentelor mortale in care sunt victime biciclistii si implicarea in promovarea acestui mod de deplasare sunt alte obiective asumate de semnatarii documentului de la conferinta Velo-city 2009.
„Am semnat acest document si credem ca in urmatorii ani in Timisoara lucrurile se vor dezvolta in directia buna. Acum cativa ani, se radea de un coleg al nostru consilier ca mergea cu bicicleta la serviciu. Acum sunt tot mai multi care o folosesc. Trebuie sa trecem peste mentalitatea ca daca te plimbi cu bicicleta esti un loser”, a sustinut, ieri, Adrian Orza, viceprimarul Timisoarei.
Aflat in Top 300 si initiator al miscarii „Verde pentru biciclete”, Emil Cristescu a gasit si solutia.
„Trebuie sa facem ca mersul pe bicicleta sa devina o moda. Sa se treaca de la masina la bicicleta. In Irlanda, guvernul a facut apel la cetateni sa mearga mai mult cu bicicletele, aceasta fiind considerata o masura anticriza. S-a facut un calcul care arata faptul ca daca parcurgi 5.000 de kilometri cu bicicleta si nu cu masina, in deplasarile scurte de cativa kilometri, faci o economie de aproximativ 2.000 de euro”.
Pentru realizarea acestor obiective s-a anuntat deschiderea in orasul de pe malurile Begai a unei scoli unde se va invata mersul pe bicicleta la sfarsitul lunii mai, cu ocazia evenimentului „1 iunie biciclist”.