Gandul: Cresterea traficului pe Dunare ne lasa fara sturioni

Proiectele UE de dezvoltare a navigatiei pe Dunare vor inghiti de doua ori mai multi bani de la contribuabilii tarilor membre, se arata intr-un studiu al Hungarian Environmental Economic Centre pentru WWF, un ONG international care lucreaza pentru conservarea naturii.

Cercetarea a scos la iveala faptul ca actualele proiecte de dezvoltare a navigatiei pe Dunare vor creste de cel putin zece ori capacitatea de transport fluvial. Din datele furnizate de studiul mentionat, se pare ca in Romania exista un proiect de dezvoltare a infrastructurii pe Dunare care a fost trimis de guvern la UE dar care risca sa distruga una din cele mai importante cai de migratie pentru sturioni si sa afecteze locurile de depunere a icrelor.

Proiectul s-ar derula in zona Calarasi- Braila si ar creste volumul zilnic de transport de la 1,5 convoaie de barje, in prezent, la 4 in viitor. Mai mult, proiectul ameninta unele ostroave din Calarasi incluse intr-un proiect derulat de Agentia de Protectia Mediului locala in parteneriat cu WWF si aflate in reteaua europeana de arii protejate.

Planurile de dezvoltare a navigatiei pe Dunare vor afecta 1.000 kilometri de zone umede de-a lungul fluviului care protejeaza impotriva inundatiilor, sunt surse de apa potabila si peste, se mai arata in studiul citat. „Contribuabilii vor trebui sa plateasca de doua ori canalizarea Dunarii. O data pentru finantarea proiectelor ineficiente de dezvoltare a infrastructurii si o data pentru costurile asociate pierderii functiilor naturale ale fluviului”, a declarat Orieta Hulea de la WWF.

Pentru mai multe informatii vizitati Gandul

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri