Firea vrea un audit internaţional la staţiile de măsurare a poluării deţinute de Agenţia de Mediu

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, susţine, într-un video postat pe pagina personală de Facebook, că ar trebui realizat un audit internaţional la staţiile de măsurare a poluării care sunt deţinute de Agenţia de Mediu, pentru a se stabili dacă informaţiile furnizate de acestea sunt corecte şi să se poată lua măsuri în consecinţă.

Sursă foto: https://www.facebook.com/gabifirea/

„Sunt deschisă, transparentă, nu am nimic de ascuns. Chiar solicit un audit al staţiilor de măsurare a poluării care sunt deţinute de către Agenţia de Mediu, (…) pentru că aceste informaţii, date şi măsurători sunt contestate de o parte a societăţii civile şi cred că ar trebui să avem un auditor internaţional care să ne spună dacă informaţiile furnizate de aceste laboratoare sunt corecte şi cum trebuie să procedăm, astfel încât să avem informaţii reale, iar măsurile să fie, de asemenea, adecvate”, a spus Firea.

Publicaţia Buletin de București a dezvăluit recent că stațiile statului, cel puțin din regiunea București Ilfov, au senzori dezactivați sau sunt amplasate în zone cu vegetație abundentă. În schimb, reţeaua de senzori aerlive.ro, indică zilnic depășirile de până la cinci ori ale normelor de poluare cu microparticule. Aerlive.ro este o platformă pentru măsurarea calității aerului din București și a fost lansată pe 12 decembrie anul trecut de mai multe ONG-uri. Aerlive.ro este un proiect susținut prin Fondul IKEA pentru Mediul Urban, finanțat de IKEA România și gestionat de Fundația Comunitară București.

Potrivit primarului, Institutul Naţional de Sănătate Publică a făcut o serie de recomandări pentru autorităţile locale şi centrale, ca urmare a studiului pe care l-a realizat privind evaluarea expunerii populaţiei la poluarea aerului cu particule în suspensie şi impactul asupra sănătăţii în Bucureşti. Firea spune că a primit acest raport, care analizează perioada 2010-2017, în ianuarie 2018.

„Am primit acest document, l-am citit, l-am studiat, noi aveam deja măsuri implementate din vara lui 2016, iar Planul Integrat de Calitate a Aerului (PICA) realizat de Primăria Capitalei este din 2018, prin urmare, acest document ştiinţific ne-a sprijinit, dar nu ne-a luat prin surprindere, pentru că noi deja aveam atât un PICA, (…) cât şi măsuri deja implementate din plan”.

INSP ar fi transmis că se poate lua în discuţie şi aplicarea unor taxe majorate pentru cei care tranzitează oraşul cu autoturisme sau autobuze, dar numai cu amenajarea unor parcări adecvate la toate intrările în Bucureşti, în special la gurile de metrou.

Primarul susţine că atât Metrorex, cât şi Primăria Capitalei au depus eforturi pentru a construi parcări. Ea a dat exemplu parcarea de la Străuleşti, care stă de foarte multe ori goală şi consideră că ar trebui luată în discuţie gratuitatea parcării în aceste tipuri de parcare park and ride şi, de asemenea, parcările care sunt acum construite. De asemenea, recomand[ îmbunătăţirea infrastructurii de transport în comun şi încurajarea populaţiei să o folosească, prin aplicarea unor programe de fidelizare, crearea unor culoare special amenajate şi dedicate, pe distanţe cât mai mari.

Ea a completat că INSP recomandă identificarea surselor de poluare, în special în punctele în care s-au înregistrat în mod repetat depăşiri ale nivelelor de pulberi în suspensie, iar municipalitatea a încercat „pe cât posibil” să realizeze acest obiectiv. Ea a exemplicat măsurile luate de PMB prin cele 400 de autobuze diesel Euro 6 care au fost achiziţionate.

„Aceste autobuze prietenoase cu mediul au fost repartizate în special pe traseele din zonele menţionate. Sunt convinsă că în perioada următoare proiectul Oxigen pentru Bucureşti, vinieta Oxigen, prin care sunt restricţii de a pătrunde în zona centrală, cea mai afectată de poluare a autoturismelor intens poluante (…) vom avea, de asemenea, efecte palpabile”, a afirmat Firea.

Firea a mai precizat că în această primăvară vor fi repartizate, în special pe zona poluantă şi poluată, 130 de autobuze hibrid Mercedes.

Potrivit Gabrielei Firea, INSP mai recomandă crearea unei infrastructuri pentru biciclete moderne, iar PMB a depus un proiect, care a fost aprobat la Fondul de Mediu, pentru atragerea unei sume de 10 milioane de euro pentru construirea a patru trasee principale de biciclete.

„Suntem în proceduri avansate, prima pistă e realizată 90%”, a adăugat ea.

spot_img

Ultimele știri