Compania elvețiană UF002 De Schilde UrbanFarmers AG a finalizat recent construcția celei mai mari ferme urbane acvaponice din Europa. Se află în Haga, pe acoperișul unei clădiri construite în 1950 și folosite în trecut de o companie de telecomunicații. Ferma are o suprafață de 1.200 de metri pătrați cultivată cu legume și o fermă de pește de 370 de metri pătrați.
Unul dintre managerii UrbanFarmers, Mark Durno, încurajează consumatorii să cumpere produse locale sustenabile sau chiar să-și cultive propriile legume:
Nimic nu poate fi mai local și mai proaspăt decât mâncare cultivată pe propirul balcon. Vrem să invităm clienții, vecinii și comunitățile să se alăture inițiativei, să mănânce sănătos și să cultive mai bine decât mine.
Cum funcționează o fermă urbană acvaponică
Ferma dezvoltată de elvețieni va produce legume și pește, cu ajutorul unor sisteme acvaponice. Este vorba despre o tehnologie agricolă sustenabilă străveche, în care deșeurile produse de pești sunt transformate în fertilizator pentru plante, iar plantele curăță apa în care stau peștii.
De la sfârșitul lunii mai, produsele obținute vor fi folosite de restaurante celebre din Haga. În plus, începând cu luna septembrie, consumatorii vor putea comanda coșul săptămânal cu legume și pește.
Fermă urbană acvaponică din Olanda, doar începutul
Nu este primul proiect de acest tip pe care l-au dezvoltat cei de la UF002 De Schilde UrbanFarmers AG. În 2012, au construit prima fermă acvaponică urbană din lume, situată pe un acoperiș din orașul Basel, Elveția. De această dată, au colaborat cu specialiști în sisteme acvaponice și acvacultură din Olanda.
Ceea ce îi diferențiază de concurență este faptul că folosesc acoperișuri goale sau spații abandonate din orașe. Mark Durno vorbește deja de planuri de extindere.
UrbanFarmers va monetiza acoperișurile goale ale clădirilor din orașe, dezvoltând și operând ferme în fiecare oraș. Suntem entuziasmați că am finalizat acest proiect în Olanda, centrul horticulturii comerciale, și abia așteptăm să începem un altul cu partenerii noștri.
În plus, au creat și o campanie de susținere a produselor proaspete.