Din ce în ce mai mulți americani conștientizează legătura dintre fast-food, băuturile carbogazoase și obezitate, diabet sau alte boli de nutriție și încep să prefere salatele sau mâncarea gătită acasă în schimbul hranei cu surplus caloric, potrivit organizației Corporate Accountability International, citată de lapresse.ca.
Vânzările McDonald’s au scăzut, în SUA, cu 3,3% în ultimul trimestru din 2013, iar consumul de băuturi carbogazoase a atins, în același an, nivelul din 1995. Un american consuma, în medie, în 1998, 193 de litri de băuturi carbogazoase, consumul său scăzând, în 2013, la aproximativ 166”, potrivit centrului american de date, Beverage Digest.
Declinul se observă, în special, la așa-zisele băuturi light a căror vânzare a înregistrat în ultima vreme, în SUA, o scădere de 6 procente, motivul fiind reprezentat inclusiv de studiile care aduc în prim-plan efecte presupuse cancerigene ale îndulcitorilor de sinteză, cum ar fi aspartamul.
Americanii au început să prefere mâncarea gătită acasă, ori salatele, în schimbul celei de la fast-food. În calitate de nutriționist nu m-aș fi gândit vreodată ca, în această țară, să revină la modă salata”, a spus nutriționistul Keith-Thomas Ayoob de la colegiul de medicină, Albert Einstein din New York.
În decembrie 2011, orașul californian San Francisco a obligat lanțurile de fast-food să crească porția de fructe și să ofere băuturi mai puțin dulci în meniul pentru copii, iar rezultatele au început să se vadă.
Centrul federal pentru controlul și prevenirea bolilor (CDC) a anunțat la sfârșitul lunii februarie 2014 o scădere a obezității, cu 43%, la copiii cu vârste cuprinse între 2 și 5 ani, într-o perioadă de referință de 10 ani, iar acest lucru s-a întâmplat într-o țară în care la orice colț de stradă se află un fast-food.
Însă, potrivit organizației Trust for America’s Health, mai sunt multe lucruri de făcut în această direcție, 68,5% din adulții din America fiind supraponderali sau obezi.