Scolile generale din Romania vor deveni adevarate „fabrici de aer curat”, in cadrul unui proiect educativ derulat de Junior Achievement Romania si Mega Image.
Proiectul va mobiliza elevii de gimnaziu, sub indrumarea profesorilor, in desfasurarea de actiuni menite sa protejeze mediul si sa reduca emisiile de gaze cu efect de sera.
Cu sprijinul Mega Image, peste 1300 de elevi si 46 de profesori din judetele Arges, Brasov, Constanta, Dambovita, Giurgiu, Ilfov, Prahova si din municipiul Bucuresti primesc acces gratuit, in acest an scolar, la pachetul de manuale si la cursurile destinate implementarii programului.
Concursul „Fabrica de aer curat” se desfasoara in perioada 15 februarie – 5 aprilie a.c.
Regulamentul acestuia a fost explicat, pentru Green Report, de Lucian Gramescu, manager Operatiuni in cadrul Junior Achievement Romania. Profesorii vor prezenta copiilor regulile de protectie a mediului, ce inseamna incalzirea globala si in ce mod poate fi contracarata, dupa care elevii vor aplica informatiile dobandite in viata zilnica. In fiecare saptamana, elevii le vor comunica profesorilor ce actiuni concrete au desfasurat, iar in functie de impactul acestora vor fi rasplatiti cu un numar de puncte.
Chiar gesturile simple, cum ar fi economia de apa sau scoaterea din priza a aparatelor electrice neutilizate, primesc puncte”, explica Lucian Gramescu.
Alte puncte vor fi alocate pentru actiuni comune cu caracter ecologic, cum ar plantarea de arbori sau colectarea selectiva a deseurilor in vederea reciclarii.
Astfel, elevii vor intelege impactul deciziilor cotidiene asupra mediului si vor fi mai increzatori in puterea lor de a aduce schimbari pozitive in comunitate, invatand sa devina „ambasadori” ai consumului responsabil de resurse.
Pe baza punctelor acumulate, la finalul competitiei, cele mai responsabile clase si scoli vor fi premiate in cadrul galei Business Hall of Fame 2013, programata la sfarsitul lunii mai.
Mega Image se alatura proiectului educativ derulat la nivel scolar printr-o platforma de actiuni specifice, denumita „Fabrica pentru un viitor curat”, inclusa in angajamentul sau de responsabilitate sociala. In mod concret, Mega Image va extinde utilizarea tehnologiilor moderne si a energiei verzi in lanturile de magazine, va infiinta centre de reciclare pentru PET-uri si doze de aluminiu si va promova produsele ecologice.
„La Mega Image sustenabilitatea face parte din viziunea noastra, din modul in care am ales sa ne desfasuram activitatea. Dorim sa protejam viitorul clientilor, angajatilor si comunitatilor din care facem parte, iar in acest sens platforma «Fabrica pentru un viitor curat» sustine proiecte de reducere a efectului amprentei de carbon asa cum este si proiectul «Fabrica de aer curat» organizat de Junior Achievement Romania”, a declarat Raluca Alexandrescu, marketing manager Mega Image.
Amprenta de carbon scade cu cel putin 1000 de tone pe an
Conform evaluarilor Mega Image, noul program educativ ar putea determina reducerea amprentei climatice datorata comportamentelor de consum ale copiilor participanti si familiilor acestora cu cel putin 1000 de tone anual.
Junior Achievement Romania, organizatie non-profit, a fost fondata in anul 1993 si este parte a Junior Achievement Worldwide®, USA si Junior Achievement – Young Enterprise, Europe. In Romania, programele JA de tip „learning by doing” se desfasoara local in parteneriat cu Ministerul Educatiei Nationale, institutiile de invatamant si sunt sustinute financiar si cu consultanta de catre comunitatea de afaceri.
Fondat in 1995, Mega Image este cel mai mare lant de supermarketuri din Romania cu o retea ce cuprinde 194 de magazine in Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Pitesti, Brasov, Targoviste si alte orase, sub marcile Mega Image (133) si Shop&Go (61).
Mega Image este parte a grupului Delhaize.