Reactie la dezbaterea provocata de EVZ: primarul Capitalei promite piste speciale pe marginea strazii, unde „parcheaza nesimtitii”. Pe principiul nu impac nici capra, nici varza, primarul Sorin Oprescu gaseste solutii pentru bucurestenii „pe doua roti”, lovind in „nesimtitii” de soferi care isi lasa masinile pe pistele pentru biciclete. Dupa ce „Evenimentul zilei”, dar si postul de radio „EuropaFM” au starnit dezbaterea pe tema accesului cu bicicletele in parcuri si a statului pe iarba, primaria a catadicsit sa organizeze, ieri, o dezbatere pentru a lua pulsul societatii.
Ca sa le inchida gura reprezen tantilor orga nizatiilor care militeaza pentru drep tu rile ciclistilor, edilul-sef le-a pro mis piste speciale pe marginea carosabilului, dupa modelul francez, harti ale rutelor posibile si locuri de unde se pot inchiria biciclete.
Oprescu a gasit si solutia cea mai buna pentru eliberarea pis telor de masini parcate, fara sa ia in consi derare lipsa locurilor de parcare, declarand razboi posesorilor de autovehicule lipsiti „de buna simtire”. „Partea morala e sa-i lamuresti pe nesimtiti, iar partea cealalta este sa le pui atatia stalpisori, cat n-au crezut ei ca pot sa apara vreodata, ca sa poata sa circule si ala cu bicicleta”, a spus primarul.
Piste, stalpi si promisiuni
Reprezentantii de la „Bate saua…” si „Green Revolution” au obtinut ieri multe promisiuni care se vor solutiona „cat de curand”, dupa termenul dat de primar. „E bine sa punem pistele pe marginea carosabilului, acolo unde se poate, ca sa le dam un loc si pietonilor”, a adaugat primarul. Pe acele piste vor putea circula si scuterele de capacitate mica. Pistele deja existente vor fi, tot din vorbe, momentan, redesenate. „Merg pe o banda cu bicicleta, dar la un moment dat pista se termina. Trebuie sa se racordeze toate benzile la toate destinatiile posibile”, a fost propunerea lui George Culda, pre sedintele „Bate saua…”, agreata de cei prezenti.
„Primul pas este reteaua de infrastructura, vom incerca sa facem o harta de strategie ca pistele sa nu se intrerupa inainte de a ajunge la destinatie”, a promis si Ion Dedu, seful Directiei de Transporturi in cadrul primariei. Presedintele „Bate saua…” a tinut sa precizeze ca el a realizat deja din toamna anului trecut o harta a traseelor care pot fi parcurse pe bicicleta. Discutiile intre reprezentantii organizatiilor si cei ai primariei vor continua miercurea viitoare.
VOT DE VARA
Unda verde pentru stat pe iarba si plimbat pe role
Bucurestenii care vor sa stea si pe iarba, nu doar pe bancile din parcuri, ar putea sa se bucure de acest „privilegiu” chiar din aceasta vara. „Incercam s-o reparam atata cat e cald si frumos afara. Pregatim modificarea hotararilor, alea care restrictionau accesul bicicletelor, al rolelor in parc, sigur, intre anumite limite, ca sa nu se produca accidente si, ceea ce-mi doresc tare mult, este ca romanul sa calce pe iarba, sa se odihneasca pe iarba.
Chestia cu nu calcati iarba, eu mor cand aud asa ceva, mor. Ei, n-o sa mai fie asa ceva, o trecem prin hotarare de consiliu”, a promis Oprescu. Cei care se asaza pe iarba in parcurile Capitalei pot primi amenda intre 40 si 60 de lei, conform unor hotarari adoptate de Consiliul General al Municipiului Bucuresti din 1994 si 2001. Totusi, aceste interdictii sunt aplicate diferit in functie de sector sau de parc. Aproape 700 de locuitori ai Capitalei au semnat si o petitie on-line prin care cer sa fie anulate restrictiile de a calca iarba si a merge pe bicicleta in parc. Mai au insa de asteptat pana cand dorinta lor va primi unanimitate de voturi in urmatoarea sedinta de consiliu general.